Σε γραμμή χωρίς την αναγκαία ηλεκτρική γείωση κινείται η αμαξοστοιχία «Snow Train» που δρομολογήθηκε πρόσφατα και που μεταφέρει τους επισκέπτες του χιονοδρομικού κέντρου Βόρρας - Καϊμακτσαλάν, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να είναι εκτεθειμένοι σε κίνδυνο ηλεκτροπληξίας.
Η αμαξοστοιχία «Snow Train» («Τρενόσκι»), που συγκροτείται από πέντε σύγχρονα βαγόνια, χρησιμοποιεί μηχανή έλξης ντίζελ ηλεκτράμαξα, η οποία παράγει ρεύμα τάσης 1.500 Volt για τη θέρμανση των βαγονιών.
Η ηλεκτρική τάση μεταφέρεται στα βαγόνια και η ουδέτερη φάση του επιστρέφεται μέσω των μεταλλικών σιδηροδρομικών γραμμών, δηλαδή το κύκλωμα κλείνει μέσα από τις ράγες. Στο τμήμα των γραμμών, όμως, από το Πλατύ μέχρι την Άρνισσα, που κινείται το τρένο, δεν υπάρχουν γειώσεις, ώστε, σε περίπτωση βραχυκυκλώματος, να πέσουν οι αυτόματες ασφάλειες ηλεκτρισμού και να αποσοβηθεί ενδεχόμενος κίνδυνος ηλεκτροπληξίας.
Όταν η αμαξοστοιχία φτάνει στους σταθμούς, όπως περιγράφουν μηχανοδηγοί, εάν είναι ανοιχτό το ηλεκτρικό κύκλωμα, υπάρχει πιθανότητα ένας επιβάτης, κατά την επιβίβαση ή την αποβίβαση, να αγγίξει τις μεταλλικές ράγες και να προκληθεί βραχυκύκλωμα, με απρόβλεπτες συνέπειες για την ακεραιότητα του ατόμου. Προκειμένου να απομακρυνθεί αυτός ο κίνδυνος, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έστειλε εγκύκλιο-οδηγία στους μηχανοδηγούς, στην οποία υπογραμμίζει: «Για τεχνικούς λόγους, η υποδοχή των αμαξοστοιχιών θα γίνεται στην κύρια τροχιά των σταθμών πέραν Πλατέος και οι μηχανοδηγοί θα θέτουν εκτός τον κύριο αγωγό των 1.500 Volt κατά τη διέλευση και στάθμευση των αμαξοστοιχιών από τους σταθμούς αυτούς».
«Δόθηκε εντολή να κλείνει ο αγωγός του ηλεκτρικού ρεύματος μέσα στους σταθμούς. Τι θα γίνει όμως εάν κάποιος μηχανοδηγός κάνει λάθος, ξεχαστεί και δεν κλείσει το ρεύμα; Το ανθρώπινο λάθος μπορεί να συμβεί», αναφέρει στη «Μ» μηχανοδηγός και εξηγεί ότι «οι μηχανοδηγοί, προτού αναχωρήσει η αμαξοστοιχία, την κρατούν για λίγη ώρα σε λειτουργία έξω από τον σταθμό, για να ζεσταθούν τα βαγόνια, και, όταν μπαίνουν στον σταθμό, κλείνουν τον διακόπτη».
«Δόθηκε εντολή να κλείνει ο αγωγός του ηλεκτρικού ρεύματος μέσα στους σταθμούς. Τι θα γίνει όμως εάν κάποιος μηχανοδηγός κάνει λάθος, ξεχαστεί και δεν κλείσει το ρεύμα; Το ανθρώπινο λάθος μπορεί να συμβεί», αναφέρει στη «Μ» μηχανοδηγός και εξηγεί ότι «οι μηχανοδηγοί, προτού αναχωρήσει η αμαξοστοιχία, την κρατούν για λίγη ώρα σε λειτουργία έξω από τον σταθμό, για να ζεσταθούν τα βαγόνια, και, όταν μπαίνουν στον σταθμό, κλείνουν τον διακόπτη».
«Οι ντίζελ ηλεκτράμαξες επιλέχτηκαν για το συγκεκριμένο δρομολόγιο, διότι έχουν μεγάλη ισχύ και μπορούν να τραβήξουν τα πέντε βαγόνια. Στη γραμμή Θεσσαλονίκης - Έδεσσας κυκλοφορούν ντίζελ αυτοκινητάμαξες που θερμαίνονται είτε μέσω ζεστού νερού από τη μηχανή είτε με κλιματισμό από τη μηχανή, και δεν απαιτείται να παράγουν ηλεκτρισμό. Την ώρα που έκοψαν τα δρομολόγια για Φλώρινα και Κοζάνη και οι τοπικές κοινωνίες διαμαρτυρήθηκαν, δρομολόγησαν μία αμαξοστοιχία σε γραμμές που δεν πληρούν τις προδιαγραφές», επισημαίνει σιδηροδρομικός.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Εφημερίδα «Μακεδονία»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.