Μετά την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας για την μηδενική εισαγωγή υποψηφίων στα Τμήματα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής αλλά και την μείωση των εισακτέων στους 40 στο Τμήμα Εμπορίας Αγροτικών Προϊόντων όπως και το εφιαλτικό σενάριο για συγχώνευση του Πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ο Σύλλογος μας εκφράζει την έντονη αντίδραση του για δρομολογούμενες αλλαγές και ενώνει, φωνή διαμαρτυρίας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του τόπου.
Πέρα όμως από τις «κλασσικού τύπου» αντιδράσεις θεωρούμε ότι πρέπει να εστιάσουμε τις αντιδράσεις μας και την επιχειρηματολογία μας στην ουσία του προβλήματος.
Την τελευταία 15ετία οι τοπικές κοινωνίες διεκδίκησαν και πέτυχαν την ίδρυση μεγάλου αριθμού Πανεπιστημιακών και Τεχνολογικών Τμημάτων ανά την χώρα. Ο αριθμός των εισακτέων αυξήθηκε σημαντικά, οι βαθμολογικές βάσεις για την εισαγωγή στις Τεχνολογικές σχολές μας μειώθηκαν, ενώ οι υποψήφιοι είχαν σαν πρώτη επιλογή τις σχολές που έχουν πιο ελκυστικό αντικείμενο, καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση, καλύτερη πρόσβαση στον τόπο διαμονής τους, αλλά και πλήθος άλλων κριτηρίων που είχαν να κάνουν με το πληθυσμιακό μέγεθος της πόλης που εδρεύει το ίδρυμα κ.α.
Στο νέο αυτό σκηνικό η Φλώρινα διεκδίκησε και πέτυχε 3 νέα Πανεπιστημιακά Τμήματα και ένα τμήμα Τεχνολογικής εκπαίδευσης. Στην πορεία η Φλώρινα με την μεγαλύτερη ιστορία στην ανώτατη εκπαίδευση στην Δυτ. Μακεδονία εγκατέλειψε αμάχητη την ιδέα της έδρας του Πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας και την πρόσφερε γενναιόδωρα στην Κοζάνη (στο παρελθόν είχαμε και την μεταφορά του τμήματος Λογιστών από την Φλώρινα στην Κοζάνη).
Η λογική ότι έχουμε 4 Πανεπιστημιακά Τμήματα και άλλα 3 Τεχνολογικά και η ύπαρξη ενός μεγάλου αριθμού φοιτητών στην πόλη μας οδήγησε σαν κοινωνία στην αδράνεια.
Ο χρόνος όμως, τα κριτήρια των υποψηφίων και η συγκυρία από την μια πλευρά ισχυροποίησαν τα τμήματα παιδαγωγικού περιεχομένου, οδήγησαν όμως στην συρρίκνωση και πολλές φορές στην απαξίωση από πλευράς υποψηφίων των δύο τεχνολογικών τμημάτων. Οι σχολές λοιπόν Τεχνολογίας Γεωπονίας της Φλώρινας με το πολύ αξιόλογο επιστημονικό προσωπικό , με τα σημαντικά ερευνητικά, με τις πρότυπες εγκαταστάσεις, με τον μοναδικό εργαστηριακό εξοπλισμό εισήλθαν σε φάση εσωστρέφειας. Πολύ εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς τους λόγους για του οποίους ένας φοιτητής θα προτιμούσε το Τμήμα Φυτικής Παραγωγής Θεσ/νικης από αυτό της Φλώρινας.
Σε αυτή την φάση λοιπόν υφίσταται το επιχείρημα από πλευράς πολιτείας ότι η μειωμένη ζήτηση σχολών είναι λόγος κλεισίματος.
Πρέπει λοιπόν να αναπτυχθεί μια κίνηση, να συνταχθεί μια μελέτη, στη οποία τα υπάρχοντα τμήματα με το υπάρχον στελεχιακό δυναμικό, τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις να εξελιχθούν σε τμήματα μοντέρνα και ελκυστικά.
Ένα χρόνο πριν ο σύλλογος μας στην δημόσια διαβούλευση που προκάλεσε η τότε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, κατέθεσε έγγραφες προτάσεις με τις οποίες πρότεινε την εξέλιξη του Τμήματος Εμπορίας Αγροτικών προϊόντων σε Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων- Ποτών και Οινολογίας, τα δύο άλλα τμήματα να συγχωνευτούν σε ένα σύγχρονο τμήμα τεχνολογίας Γεωπονίας (ή ενδεχομένως Περιβαλλοντικού περιεχομένου, ειδικότητα Περιβαλλοντολόγος Τ.Ε.), και την εξέλιξη του τρίτου τμήματος σε τμήμα ιχθυολογίας (ή ενδεχομένως κάτι άλλο).
Η κίνηση αυτή θα κάνει τα τμήματα μας ανταγωνιστικά, ελκυστικά, με καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων και θα γίνει πλήρης εκμετάλλευση της υφιστάμενη υποδομής.
Από την άλλη η κεντρική εξουσία πρέπει πριν να λάβει οποιεσδήποτε αποφάσεις να συνυπολογίσει την ιστορικότητα των τμημάτων, την επιστημονική συμβολή τους στην τοπική κοινωνία, τον κοινωνικό ρόλο που επιτελούν, την υποδομή. Στην τελική αν όλα τα παραπάνω δεν επαρκούν και πρέπει εν όψει της κρίσης να μειώσει κάποια τμήματα, να ξεκινήσει από αυτά του κέντρου και να ενισχύσει την περιφερειακή ανάπτυξη και την αποκέντρωση.
Τέλος το σενάριο συγχώνευσης του Πανεπιστημίου Δυτ. Μακεδονίας με αυτό των Ιωαννίνων παρόλες τις διαψεύσεις, δεν παύει να είναι ένα σενάριο που έπεσε στο τραπέζι!
Ο σύλλογος μας δηλώνει παρών και διαθέσιμος σε κάθε μορφή βοήθειας.
Πέρα όμως από τις «κλασσικού τύπου» αντιδράσεις θεωρούμε ότι πρέπει να εστιάσουμε τις αντιδράσεις μας και την επιχειρηματολογία μας στην ουσία του προβλήματος.
Την τελευταία 15ετία οι τοπικές κοινωνίες διεκδίκησαν και πέτυχαν την ίδρυση μεγάλου αριθμού Πανεπιστημιακών και Τεχνολογικών Τμημάτων ανά την χώρα. Ο αριθμός των εισακτέων αυξήθηκε σημαντικά, οι βαθμολογικές βάσεις για την εισαγωγή στις Τεχνολογικές σχολές μας μειώθηκαν, ενώ οι υποψήφιοι είχαν σαν πρώτη επιλογή τις σχολές που έχουν πιο ελκυστικό αντικείμενο, καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση, καλύτερη πρόσβαση στον τόπο διαμονής τους, αλλά και πλήθος άλλων κριτηρίων που είχαν να κάνουν με το πληθυσμιακό μέγεθος της πόλης που εδρεύει το ίδρυμα κ.α.
Στο νέο αυτό σκηνικό η Φλώρινα διεκδίκησε και πέτυχε 3 νέα Πανεπιστημιακά Τμήματα και ένα τμήμα Τεχνολογικής εκπαίδευσης. Στην πορεία η Φλώρινα με την μεγαλύτερη ιστορία στην ανώτατη εκπαίδευση στην Δυτ. Μακεδονία εγκατέλειψε αμάχητη την ιδέα της έδρας του Πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας και την πρόσφερε γενναιόδωρα στην Κοζάνη (στο παρελθόν είχαμε και την μεταφορά του τμήματος Λογιστών από την Φλώρινα στην Κοζάνη).
Η λογική ότι έχουμε 4 Πανεπιστημιακά Τμήματα και άλλα 3 Τεχνολογικά και η ύπαρξη ενός μεγάλου αριθμού φοιτητών στην πόλη μας οδήγησε σαν κοινωνία στην αδράνεια.
Ο χρόνος όμως, τα κριτήρια των υποψηφίων και η συγκυρία από την μια πλευρά ισχυροποίησαν τα τμήματα παιδαγωγικού περιεχομένου, οδήγησαν όμως στην συρρίκνωση και πολλές φορές στην απαξίωση από πλευράς υποψηφίων των δύο τεχνολογικών τμημάτων. Οι σχολές λοιπόν Τεχνολογίας Γεωπονίας της Φλώρινας με το πολύ αξιόλογο επιστημονικό προσωπικό , με τα σημαντικά ερευνητικά, με τις πρότυπες εγκαταστάσεις, με τον μοναδικό εργαστηριακό εξοπλισμό εισήλθαν σε φάση εσωστρέφειας. Πολύ εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς τους λόγους για του οποίους ένας φοιτητής θα προτιμούσε το Τμήμα Φυτικής Παραγωγής Θεσ/νικης από αυτό της Φλώρινας.
Σε αυτή την φάση λοιπόν υφίσταται το επιχείρημα από πλευράς πολιτείας ότι η μειωμένη ζήτηση σχολών είναι λόγος κλεισίματος.
Πρέπει λοιπόν να αναπτυχθεί μια κίνηση, να συνταχθεί μια μελέτη, στη οποία τα υπάρχοντα τμήματα με το υπάρχον στελεχιακό δυναμικό, τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις να εξελιχθούν σε τμήματα μοντέρνα και ελκυστικά.
Ένα χρόνο πριν ο σύλλογος μας στην δημόσια διαβούλευση που προκάλεσε η τότε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, κατέθεσε έγγραφες προτάσεις με τις οποίες πρότεινε την εξέλιξη του Τμήματος Εμπορίας Αγροτικών προϊόντων σε Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων- Ποτών και Οινολογίας, τα δύο άλλα τμήματα να συγχωνευτούν σε ένα σύγχρονο τμήμα τεχνολογίας Γεωπονίας (ή ενδεχομένως Περιβαλλοντικού περιεχομένου, ειδικότητα Περιβαλλοντολόγος Τ.Ε.), και την εξέλιξη του τρίτου τμήματος σε τμήμα ιχθυολογίας (ή ενδεχομένως κάτι άλλο).
Η κίνηση αυτή θα κάνει τα τμήματα μας ανταγωνιστικά, ελκυστικά, με καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων και θα γίνει πλήρης εκμετάλλευση της υφιστάμενη υποδομής.
Από την άλλη η κεντρική εξουσία πρέπει πριν να λάβει οποιεσδήποτε αποφάσεις να συνυπολογίσει την ιστορικότητα των τμημάτων, την επιστημονική συμβολή τους στην τοπική κοινωνία, τον κοινωνικό ρόλο που επιτελούν, την υποδομή. Στην τελική αν όλα τα παραπάνω δεν επαρκούν και πρέπει εν όψει της κρίσης να μειώσει κάποια τμήματα, να ξεκινήσει από αυτά του κέντρου και να ενισχύσει την περιφερειακή ανάπτυξη και την αποκέντρωση.
Τέλος το σενάριο συγχώνευσης του Πανεπιστημίου Δυτ. Μακεδονίας με αυτό των Ιωαννίνων παρόλες τις διαψεύσεις, δεν παύει να είναι ένα σενάριο που έπεσε στο τραπέζι!
Ο σύλλογος μας δηλώνει παρών και διαθέσιμος σε κάθε μορφή βοήθειας.
ΔΕΝ ΕΘΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΓΕΩΠΟΝΙΚΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΦΟΥ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡ ΚΟΡΕΣΜΕΝΟΣ. Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΤΑ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΗΡΙΧΘΕΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ. ΤΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΓΕΩΡΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ; ΤΑ ΚΤΙΡΙΑ ΤΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΩΠΑΙΔΑ. ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΝΑ ΕΧΕΙ ΓΕΩΠΟΝΙΚΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΙ;ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΤΟΝ ΒΟΛΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΤΕΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΟΣΜΟ ΚΛΕΙΝΕΙ ΑΣ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ ΑΦΟΥ ΚΟΣΜΟ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ Η ΑΘΗΝΑ
ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΜΠΟΛΟΝΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΔΡΥΘΟΥΝ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΧΑΜΗΛΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ (ΚΑΤΩ ΤΟΥ 10) ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΣΘΕΝΕΣΤΕΡΩΝ ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ. ΑΡΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΛΑΘΟΣ Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΕΙ ΣΤΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ (ΑΥΤΟ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΨΗΛΗ ΑΠΟΡΡΟΦΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΤΕΙ ΦΛΩΡΙΝΑΣ, ΜΕ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΕΙΣΑΧΘΕΙ ΜΕ ΧΑΜΗΛΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ)
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΠΑΝΤΟΥ ΚΟΛΛΕΓΙΑ ΔΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΜΕ ΔΙΔΑΚΤΡΑ.
ΑΠΛΑ ΤΑ ΠΡΑΜΑΤΑ!!
ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΥΣ ΓΕΩΠΟΝΟΥΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΚΑΤΙ ΑΠΛΟ. ΑΝΤΙ ΝΑ ΚΛΑΙΜΕ ΤΗΝ ΜΟΙΡΑ ΜΑΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΑ ΤΕΙ ΠΙΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ. ΜΗΠΩΣ ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΒΟΛΕΥΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΚΥΡΙΟΥΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΕΣ ΤΩΝ ΤΕΙ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΒΡΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ?ΜΗΠΩΣ ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΥΡΙΕ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΠΛΕΟΝ ΝΑ ΒΟΛΕΥΕΙΣ ΤΟΝ ΓΙΟ ΣΟΥ ΜΕ ΤΑ ΕΛΛΕΙΠΗ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ?
ΑπάντησηΔιαγραφή