Ειδικό τρένο που θα πραγματοποιήσει το επετειακό ταξίδι για τα 117 χρόνια λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Μοναστήρι δρομολογεί ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης.
Ο σύλλογος θα γιορτάσει το γεγονός με έκτακτη αμαξοστοιχία, που θα αναχωρήσει στις 8.00 το πρωί της Κυριακής 19 Ιουνίου από τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης και κατά μήκος της πανέμορφης διαδρομής θα πραγματοποιήσει στάσεις στην Έδεσσα, στο Αμύνταιο, στο μεθοριακό σταθμό Νέος Καύκασος, στη Φλώρινα, όπου οι επιβάτες θα έχουν ελεύθερο χρόνο για να γευματίσουν, στη Βέροια και στην Αλεξάνδρεια και το βράδυ θα επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη.
Σε κάθε στάση το τρένο θα περιμένουν τοπικοί πολιτικοί και πολιτιστικοί φορείς και θα γίνουν εορταστικές εκδηλώσεις για τα 117 χρόνια της γραμμής, η οποία εγκαινιάστηκε το 1894 και είναι μήκους 219 χλμ. "Ο σιδηρόδρομος αποτελεί ένα δυναμικό στοιχείο ανάπτυξης της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτιστικής ζωής όλων των πόλεων από τις οποίες διέρχεται, και οι Φίλοι του Σιδηροδρόμου γνωρίζουν καλά και υποστηρίζουν τη συνεχή λειτουργία αυτής της γραμμής", υπογράμμισε ο κ. Ευθύμιος Κοντόπουλος, πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης.
Η ιστορία της γραμμής ξεκινάει το 1890, όταν όμιλος κεφαλαιούχων με επικεφαλής τον Αλφρέδο Κάουλα, ενεργώντας για λογαριασμό της Deutsche Band, εξασφάλισε με σύμβαση στις 28/10/1890 την παραχώρηση της κατασκευής και εκμετάλλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής που θα ενώνει τη Θεσσαλονίκη με το Μοναστήρι της τωρινής ΠΓΔΜ. Η χάραξη της γραμμής ακολουθεί σχεδόν την ίδια διαδρομή της αρχαίας Εγνατία οδού των ελληνορωμαϊκών χρόνων. "Έχει μεγάλη ιστορία αυτή η διαδρομή", ανέφερε ο κ. Κοντόπουλος.
Η κατασκευή της γραμμής άρχισε στις 14 Μαρτίου 1891 από τη γαλλική εταιρεία του διάσημου μηχανικού Φίλιππου Βιτάλη. Στις 6 Δεκεμβρίου 1892 τελείωσε το πρώτο τμήμα, μήκους 96 χλμ., μέχρι τη Σκύδρα. Μετά από πολλές περιπέτειες και δυσκολίες εξαιτίας των πολλών εδαφικών εμποδίων και των λίγων μέσων εκείνης της εποχής, η γραμμή έφθασε στο Μοναστήρι στις 19 Ιουνίου 1894. Η γραμμή αυτή δεν είχε δική της διοίκηση, αλλά ελεγχόταν από την Εταιρεία των Ανατολικών Σιδηροδρόμων. Το 1928 η γραμμή Θεσσαλονίκη - Μοναστήρι περιήλθε στο ελληνικό δημόσιο, με βάση τις συνθήκες ειρήνης και μετά καταβολή 29.000.000 φράγκων.
Φώτης Κουτσαμπάρης
makthes.gr
Ο σύλλογος θα γιορτάσει το γεγονός με έκτακτη αμαξοστοιχία, που θα αναχωρήσει στις 8.00 το πρωί της Κυριακής 19 Ιουνίου από τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης και κατά μήκος της πανέμορφης διαδρομής θα πραγματοποιήσει στάσεις στην Έδεσσα, στο Αμύνταιο, στο μεθοριακό σταθμό Νέος Καύκασος, στη Φλώρινα, όπου οι επιβάτες θα έχουν ελεύθερο χρόνο για να γευματίσουν, στη Βέροια και στην Αλεξάνδρεια και το βράδυ θα επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη.
Σε κάθε στάση το τρένο θα περιμένουν τοπικοί πολιτικοί και πολιτιστικοί φορείς και θα γίνουν εορταστικές εκδηλώσεις για τα 117 χρόνια της γραμμής, η οποία εγκαινιάστηκε το 1894 και είναι μήκους 219 χλμ. "Ο σιδηρόδρομος αποτελεί ένα δυναμικό στοιχείο ανάπτυξης της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτιστικής ζωής όλων των πόλεων από τις οποίες διέρχεται, και οι Φίλοι του Σιδηροδρόμου γνωρίζουν καλά και υποστηρίζουν τη συνεχή λειτουργία αυτής της γραμμής", υπογράμμισε ο κ. Ευθύμιος Κοντόπουλος, πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης.
Η ιστορία της γραμμής ξεκινάει το 1890, όταν όμιλος κεφαλαιούχων με επικεφαλής τον Αλφρέδο Κάουλα, ενεργώντας για λογαριασμό της Deutsche Band, εξασφάλισε με σύμβαση στις 28/10/1890 την παραχώρηση της κατασκευής και εκμετάλλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής που θα ενώνει τη Θεσσαλονίκη με το Μοναστήρι της τωρινής ΠΓΔΜ. Η χάραξη της γραμμής ακολουθεί σχεδόν την ίδια διαδρομή της αρχαίας Εγνατία οδού των ελληνορωμαϊκών χρόνων. "Έχει μεγάλη ιστορία αυτή η διαδρομή", ανέφερε ο κ. Κοντόπουλος.
Η κατασκευή της γραμμής άρχισε στις 14 Μαρτίου 1891 από τη γαλλική εταιρεία του διάσημου μηχανικού Φίλιππου Βιτάλη. Στις 6 Δεκεμβρίου 1892 τελείωσε το πρώτο τμήμα, μήκους 96 χλμ., μέχρι τη Σκύδρα. Μετά από πολλές περιπέτειες και δυσκολίες εξαιτίας των πολλών εδαφικών εμποδίων και των λίγων μέσων εκείνης της εποχής, η γραμμή έφθασε στο Μοναστήρι στις 19 Ιουνίου 1894. Η γραμμή αυτή δεν είχε δική της διοίκηση, αλλά ελεγχόταν από την Εταιρεία των Ανατολικών Σιδηροδρόμων. Το 1928 η γραμμή Θεσσαλονίκη - Μοναστήρι περιήλθε στο ελληνικό δημόσιο, με βάση τις συνθήκες ειρήνης και μετά καταβολή 29.000.000 φράγκων.
Φώτης Κουτσαμπάρης
makthes.gr
Υπό τις παρούσες συνθήκες ο εν λόγω εορτασμός μόνο χαμόγελα πικρής ειρωνείας μπορεί να προκαλέσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ήταν πιο φρόνιμο να μην είχε γίνει.
Γιώργης Χατζής
ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ: "Ο σιδηρόδρομος αποτελεί ένα δυναμικό στοιχείο ανάπτυξης της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτιστικής ζωής όλων των πόλεων από τις οποίες διέρχεται, " ΓΙ ΑΥΤΟ Η ΦΛΩΡΙΝΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΡΕΝΟ. ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΧΑΠΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑΣ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως τελικά δεν υπάρχει αμαξοστοιχία για αύριο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπικοινωνώντας με την θεσ/νίκη με πληροφόρισαν ότι δεν υπάρχει κάτι τέτοιο.
Νομίζω πως δεν θά υπάρξει αυτό το δρομολόγιο και όλα όσα αναφέρονται είναι αέρας. Αν κάποιος νομίζει ότι θα γίνει ας με πάρει τηλέφωνο 6973317352.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ εκδρομική αμαξοστοιχία δεν θα έρθει αύριο, η εκδρομή του ΣΦΣΘ έχει αναβληθεί για τον Σεπτέμβριο.
ΑπάντησηΔιαγραφήKαλύτερα που αναβλήθηκε. Να προλάβουν να ωριμάσουν οι ντομάτες.
ΑπάντησηΔιαγραφή