Με αφορμή τη λήξη της σχολικής χρονιάς, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Σιταριάς, σε συνεργασία με το διδακτικό προσωπικό, διοργανώνει την Τετάρτη 15/06/2016 και ώρα 11.00 π.μ., μια ξεχωριστή γιορτή με θέμα το νερό, τα «Ντουντουλίνια».
Η γιορτή πήρε την ονομασία της από ένα πανάρχαιο έθιμο, το Ντουντούλε.
Δυο λόγια για το πανάρχαιο έθιμο
Σε περίοδο παρατεταμένης ξηρασίας οι κάτοικοι της περιοχής αναβίωναν ένα έθιμο του οποίου οι ρίζες του χάνονται στα βάθη των αιώνων. Oι γυναίκες του χωριού έντυναν ένα μικρό κορίτσι από φτωχή οικογένεια με κλίματα κυρίως από κολοκύθα και γυρνούσαν όλα τα σπίτια του χωριού κάνοντας ένα μικρό σαματά αφού κρατούσαν στα χέρια τους κούφιες κολοκύθες γεμάτες με νερό και έβρεχαν η μία την άλλη.
Σε κάθε σπίτι που παγαίνανε έβγαινε η νοικοκυρά και πότιζε το ¨ΝΤΟΥΝΤΟΥΛΕ¨(κορίτσι) που ήταν ντυμένο σα φυτό με αποτέλεσμα να βρεχτούν τα ρούχα της. Στο τέλος, μαζεύονταν στο κέντρο του χωριού και αφού έβρεχε η μία την άλλη γινόντουσαν όλες οι γυναίκες ¨ΝΤΟΥΝΤΟΥΛΙΝΙΑ¨(μούσκεμα). Το κορίτσι (φυτό) στο τέλος ανταμείβονταν για την συμμέτοχή του.
Η γιορτή πήρε την ονομασία της από ένα πανάρχαιο έθιμο, το Ντουντούλε.
Δυο λόγια για το πανάρχαιο έθιμο
Σε περίοδο παρατεταμένης ξηρασίας οι κάτοικοι της περιοχής αναβίωναν ένα έθιμο του οποίου οι ρίζες του χάνονται στα βάθη των αιώνων. Oι γυναίκες του χωριού έντυναν ένα μικρό κορίτσι από φτωχή οικογένεια με κλίματα κυρίως από κολοκύθα και γυρνούσαν όλα τα σπίτια του χωριού κάνοντας ένα μικρό σαματά αφού κρατούσαν στα χέρια τους κούφιες κολοκύθες γεμάτες με νερό και έβρεχαν η μία την άλλη.
Σε κάθε σπίτι που παγαίνανε έβγαινε η νοικοκυρά και πότιζε το ¨ΝΤΟΥΝΤΟΥΛΕ¨(κορίτσι) που ήταν ντυμένο σα φυτό με αποτέλεσμα να βρεχτούν τα ρούχα της. Στο τέλος, μαζεύονταν στο κέντρο του χωριού και αφού έβρεχε η μία την άλλη γινόντουσαν όλες οι γυναίκες ¨ΝΤΟΥΝΤΟΥΛΙΝΙΑ¨(μούσκεμα). Το κορίτσι (φυτό) στο τέλος ανταμείβονταν για την συμμέτοχή του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.