Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 2- 4 ετών. Το μάθημα γίνεται υπό τη μορφή παιχνιδιού, καθώς θεωρείται ως ο πλέον καταλληλότερος τρόπος με βάση την πλατωνική αντίληψη για την παροχή γνώσης και πληροφορίας στις ηλικίες αυτές.
Ενθαρρύνουμε τις μουσικές αντιδράσεις του παιδιού μέσα από ένα πρόγραμμα μουσικών δραστηριοτήτων και δημιουργικής έκφρασης κατάλληλα διαμορφωμένο για την ηλικία του. Παράλληλα βάζουμε τις πρώτες βάσεις για τη μουσική του ανάπτυξη (φωνητική εξερεύνηση - τραγούδι, καλλιέργεια ακουστικής ικανότητας, ρυθμός, κίνηση, αυτοσχεδιασμός). Μέσω των κατάλληλων ερεθισμάτων καλλιεργούνται η αυτοσυγκέντρωση, η φαντασία, η ατομική και συλλογική προσπάθεια για την επίτευξη στόχου, η λογική-επαγωγική σκέψη και ορμέμφυτη ανταπόκριση σε ερεθίσματα, στοιχεία που θα αποδειχθούν χρήσιμα για την υπόλοιπη ζωή του, ως μαθητής και ενήλικας.
Οι γονείς συμμετέχουν ενεργά στην ομάδα, εξοικειώνονται με τα μουσικά παιχνίδια, τα οποία μπορούν να επαναλαμβάνουν στο σπίτι και βιώνουν με τα παιδιά τους τις πρώτες μουσικές εμπειρίες με τον άμεσο και μοναδικό τρόπο που τα μικρά παιδιά αντιλαμβάνονται την τέχνη, μέσα σε ατμόσφαιρα χαράς και διασκέδασης. Η παρουσία των γονέων είναι αναγκαία, καθώς παρέχει στα μικρά παιδιά την απαιτούμενη αίσθηση ασφάλειας, αυξάνοντας την διάθεση τους για συμμετοχή και δραστηριοποίηση.
Οι σύγχρονες επιστημονικές έρευνες καταδεικνύουν ότι η κατευθυνόμενη ενασχόληση με τη μουσική πρέπει να αρχίζει από τα πρώτα στάδια της ζωής ενός παιδιού, καθώς οι ηλικίες 1-6 ετών αποδεικνύονται οι πλέον ρυθμιστικές για όλη την μετέπειτα εξέλιξη του κόσμου της σκέψης και των συναισθημάτων του.
Οι μουσικές συναντήσεις γίνονται κάθε εβδομάδα σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Ωδείου. Το ανώτατο όριο αριθμού ανά τμήμα είναι 5 παιδιά και η διάρκεια του μαθήματος είναι 45’. Τα τμήματα είναι οργανωμένα με βάση την ηλικία (σε μήνες) των συμμετεχόντων ώστε να είναι ομοιογενή. Η πορεία του προγράμματος συνοδεύει την πορεία της ανάπτυξης του παιδιού.
Λόγω του μικρού αριθμού τμημάτων που θα δημιουργηθούν θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας. Παρακαλείσθε να δηλώνετε συμμετοχή στην Γραμματεία του Ωδείου Φλώρινας (2385046542).
Υπεύθυνη προγράμματος: Ειρήνη Ντελέζου
H Ειρήνη Ντελέζου γεννήθηκε στη Λαμία. Σπούδασε πιάνο και θεωρητικά με τον Δ. Συκιά στο Δημοτικό Ωδείο Λαμίας, έλαβε δίπλωμα πιάνου από το Ωδείο Athenaeum (τάξη: Ν. Σεμιτέκολο) με βαθμό άριστα παμψηφεί και χρυσό μετάλλιο και δίπλωμα φλάουτου από το Δημοτικό Ωδείο Γλυφάδας (τάξη: I. B. Glinka), με βαθμό άριστα παμψηφεί και β΄ βραβείο. Είναι απόφοιτη του τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με ειδίκευση στο πιάνο (τάξη: U. Matschke). Παρακολούθησε τον κύκλο μαθημάτων Μουσικής Παιδαγωγικής και Μουσικής Προπαιδείας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας κι έχει εκπονήσει πτυχιακή εργασία με θέμα: «Το παιδί με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα στην τάξη της Μουσικής» με επιβλέπουσα καθηγήτρια την Λ. Στάμου. Παρακολούθησε σεμινάρια πιάνου και φλάουτου και συνέδρια μουσικοπαιδαγωγικού ενδιαφέροντος στην Ελλάδα και το εξωτερικό από διακεκριμένους μουσικούς (C. Martínez-Mehner, Y. Solomon, Μ. Λογιάδη, J. Soriano, L. Berman, M. Mollova, J. & K. Ganev, L. Boyadjieva, Γ. Χατζηνίκο, , R. Wagner, J. Swann, P. L. Graff, E. Weinzierl, E. Wachter κ.α). Έχει δώσει συναυλίες σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού κι έχει παρουσιάσει σε α’ εκτέλεση έργα Ελλήνων συνθετών. Έχει συμπράξει με την Ορχήστρα Εγχόρδων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής και τις Συμφωνικές Ορχήστρες των Δημοτικών Ωδείων Πειραιά και Λαμίας. Από το 2011 η Ιουλία Βαγενά και η Ειρήνη Ντελέζου παίζουν ρεπερτόριο για δύο πιάνα και τέσσερα χέρια. Έχουν δώσει συναυλίες στην Ελλάδα και στην Ιταλία. Διδάσκει στο Μουσικό Σχολείο Πτολεμαϊδας , στο Βαρβούτειο Ωδείο Πτολεμαϊδας και στο Ωδείο Φλώρινας.
Ενθαρρύνουμε τις μουσικές αντιδράσεις του παιδιού μέσα από ένα πρόγραμμα μουσικών δραστηριοτήτων και δημιουργικής έκφρασης κατάλληλα διαμορφωμένο για την ηλικία του. Παράλληλα βάζουμε τις πρώτες βάσεις για τη μουσική του ανάπτυξη (φωνητική εξερεύνηση - τραγούδι, καλλιέργεια ακουστικής ικανότητας, ρυθμός, κίνηση, αυτοσχεδιασμός). Μέσω των κατάλληλων ερεθισμάτων καλλιεργούνται η αυτοσυγκέντρωση, η φαντασία, η ατομική και συλλογική προσπάθεια για την επίτευξη στόχου, η λογική-επαγωγική σκέψη και ορμέμφυτη ανταπόκριση σε ερεθίσματα, στοιχεία που θα αποδειχθούν χρήσιμα για την υπόλοιπη ζωή του, ως μαθητής και ενήλικας.
Οι γονείς συμμετέχουν ενεργά στην ομάδα, εξοικειώνονται με τα μουσικά παιχνίδια, τα οποία μπορούν να επαναλαμβάνουν στο σπίτι και βιώνουν με τα παιδιά τους τις πρώτες μουσικές εμπειρίες με τον άμεσο και μοναδικό τρόπο που τα μικρά παιδιά αντιλαμβάνονται την τέχνη, μέσα σε ατμόσφαιρα χαράς και διασκέδασης. Η παρουσία των γονέων είναι αναγκαία, καθώς παρέχει στα μικρά παιδιά την απαιτούμενη αίσθηση ασφάλειας, αυξάνοντας την διάθεση τους για συμμετοχή και δραστηριοποίηση.
Οι σύγχρονες επιστημονικές έρευνες καταδεικνύουν ότι η κατευθυνόμενη ενασχόληση με τη μουσική πρέπει να αρχίζει από τα πρώτα στάδια της ζωής ενός παιδιού, καθώς οι ηλικίες 1-6 ετών αποδεικνύονται οι πλέον ρυθμιστικές για όλη την μετέπειτα εξέλιξη του κόσμου της σκέψης και των συναισθημάτων του.
Οι μουσικές συναντήσεις γίνονται κάθε εβδομάδα σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Ωδείου. Το ανώτατο όριο αριθμού ανά τμήμα είναι 5 παιδιά και η διάρκεια του μαθήματος είναι 45’. Τα τμήματα είναι οργανωμένα με βάση την ηλικία (σε μήνες) των συμμετεχόντων ώστε να είναι ομοιογενή. Η πορεία του προγράμματος συνοδεύει την πορεία της ανάπτυξης του παιδιού.
Λόγω του μικρού αριθμού τμημάτων που θα δημιουργηθούν θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας. Παρακαλείσθε να δηλώνετε συμμετοχή στην Γραμματεία του Ωδείου Φλώρινας (2385046542).
Υπεύθυνη προγράμματος: Ειρήνη Ντελέζου
H Ειρήνη Ντελέζου γεννήθηκε στη Λαμία. Σπούδασε πιάνο και θεωρητικά με τον Δ. Συκιά στο Δημοτικό Ωδείο Λαμίας, έλαβε δίπλωμα πιάνου από το Ωδείο Athenaeum (τάξη: Ν. Σεμιτέκολο) με βαθμό άριστα παμψηφεί και χρυσό μετάλλιο και δίπλωμα φλάουτου από το Δημοτικό Ωδείο Γλυφάδας (τάξη: I. B. Glinka), με βαθμό άριστα παμψηφεί και β΄ βραβείο. Είναι απόφοιτη του τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με ειδίκευση στο πιάνο (τάξη: U. Matschke). Παρακολούθησε τον κύκλο μαθημάτων Μουσικής Παιδαγωγικής και Μουσικής Προπαιδείας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας κι έχει εκπονήσει πτυχιακή εργασία με θέμα: «Το παιδί με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα στην τάξη της Μουσικής» με επιβλέπουσα καθηγήτρια την Λ. Στάμου. Παρακολούθησε σεμινάρια πιάνου και φλάουτου και συνέδρια μουσικοπαιδαγωγικού ενδιαφέροντος στην Ελλάδα και το εξωτερικό από διακεκριμένους μουσικούς (C. Martínez-Mehner, Y. Solomon, Μ. Λογιάδη, J. Soriano, L. Berman, M. Mollova, J. & K. Ganev, L. Boyadjieva, Γ. Χατζηνίκο, , R. Wagner, J. Swann, P. L. Graff, E. Weinzierl, E. Wachter κ.α). Έχει δώσει συναυλίες σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού κι έχει παρουσιάσει σε α’ εκτέλεση έργα Ελλήνων συνθετών. Έχει συμπράξει με την Ορχήστρα Εγχόρδων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής και τις Συμφωνικές Ορχήστρες των Δημοτικών Ωδείων Πειραιά και Λαμίας. Από το 2011 η Ιουλία Βαγενά και η Ειρήνη Ντελέζου παίζουν ρεπερτόριο για δύο πιάνα και τέσσερα χέρια. Έχουν δώσει συναυλίες στην Ελλάδα και στην Ιταλία. Διδάσκει στο Μουσικό Σχολείο Πτολεμαϊδας , στο Βαρβούτειο Ωδείο Πτολεμαϊδας και στο Ωδείο Φλώρινας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.