Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013

Ράγες για το πουθενά...

Εισήγηση για δημιουργία νέας γραμμής Φλώρινα - Κρυσταλλοπηγή με κόστος 397 εκατ. ευρώ, χωρίς... ανταπόκριση πέρα από τα σύνορα

Την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου προς την Αλβανία προτείνει ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) στο υπουργείο Υποδομών για την 5η προγραμματική περίοδο. Εισηγείται νέα έργα στην «άγονη» σιδηροδρομική γραμμή της Δυτικής Μακεδονίας, αλλά και την επέκτασή της προς τη μεθόριο της γειτονικής χώρας, τα οποία έχουν συνολικό προϋπολογισμό 616 εκατ. ευρώ.Την ίδια στιγμή οι κύριες γραμμές του δικτύου στην Ελλάδα παραμένουν ως είχαν τον 19ο αιώνα και δεν εκσυγχρονίζονται, με αποτέλεσμα η χώρα να μην μπορεί να εκμεταλλευτεί το γεωπολιτικό της πλεονέκτημα και να διακινήσει το διεθνές εμπόριο μέσα από τον σιδηρόδρομό της.
Οπως αναφέρεται σε απάντηση του υπουργείου Υποδομών σε ερώτηση του βουλευτή Πέλλας της ΝΔ κ. Ιορδάνη Τζαμτζή, ο ΟΣΕ έχει προτείνει για χρηματοδότηση στο επόμενο κοινοτικό πακέτο στήριξης την αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της γραμμής Πλατύ - Εδεσσα - Φλώρινα, Μεσονήσι - Καύκασος και Αμύνταιο - Κοζάνη με εκτιμώμενο κόστος 219 εκατ. ευρώ.
«Το έργο αφορά την ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Πλατύ - Φλώρινα, μήκους 156 χλμ., της γραμμής Μεσονήσι - Νέος Καύκασος - Σύνορα, μήκους 13 χλμ., και της γραμμής Αμύνταιο - Κοζάνη, μήκους 59 χλμ. και την περιορισμένης έκτασης βελτίωση της γραμμής» αναφέρει το υπουργείο. «Επίσης περιλαμβάνει την ενεργειακή αναβάθμιση αλλά και προσαρμογή στις αρχές διαλειτουργικότητας των σιδηροδρομικών σταθμών και εγκαταστάσεων» συνεχίζει.

Σταθμός χωρίς γραμμή
Το δεύτερο σκέλος της πρότασης είναι πιο φιλόδοξο και προβλέπει την από το μηδέν κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής Φλώρινα - Κρυσταλλοπηγή - Kapshtice με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση, με εκτιμώμενο συνολικό προϋπολογισμό 397 εκατ. ευρώ. «Το έργο αφορά την κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 50 χλμ. περίπου, με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση που θα ενώνει τη Φλώρινα με την Αλβανία στην περιοχή Kapshtice μέσω Κρυσταλλοπηγής» σημειώνει το υπουργείο. Ολα αυτά βέβαια εφόσον ενταχθούν στην 5η προγραμματική περίοδο (2014-2020) και εγκριθεί η χρηματοδότησή τους. Μόνον που με αυτό το σχέδιο ο ΟΣΕ προτείνει το Δημόσιο να «ρίξει» 616 εκατ. ευρώ στην πλέον «άγονη» πλευρά του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.
Η Kapshtice είναι το χωριό που βρίσκεται στην άλλη πλευρά των συνόρων, μετά την Κρυσταλλοπηγή, και δεν έχει πρόσβαση (!) στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Οσο για τον κοντινότερο σταθμό, βρίσκεται έξω από το Πόγραδετς, όπου τα δρομολόγια έχουν διακοπεί εδώ και χρόνια. Οπου κυκλοφορεί τρένο, δεν αναπτύσσει ταχύτητα μεγαλύτερη από 35-40 χλμ. ανά ώρα, διότι το αλβανικό δίκτυο, το οποίο ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1947, βρίσκεται σε ιδιαίτερα κακή κατάσταση, χειρότερη και από το πεπαλαιωμένο ελληνικό.
Η Αλβανία, από την πλευρά της, έχει μελετήσει τη δημιουργία ενός άξονα υψηλών ταχυτήτων Τιράνων - Ελμπασάν ο οποίος θα συνδεθεί με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και θα περνάει από το Πόγραδετς, όμως το γειτονικό κράτος είναι μάλλον δύσκολο να βρει τους πόρους για αυτό το πρότζεκτ, ειδικά αυτή την περίοδο.

Πηγή: tovima.gr

9 σχόλια:

  1. εφοσον γινει γραμμη εως τα συνορα, σιγουρα θα υπαρχει συνεννοηση και απο την απεναντι πλευρα να γινει κατι αναλογο. Για να γινει κατι τετοιο (χρησιμο σιγουρα χωρις αμφιβολια) καποιος ενδιαφερομενος το χρηματοδοτει. Μηπως ο νεος ιδιοκτητης του ΟΣΕ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν τους εχουν πει οτι το τρενο δεν παει στα βουνά .Αν θέλουν να φάνε για ακομα μια φορά λεφτά ας βρουνε άλλο τροπο .Όπως και για τις γραμμες στον κάυκασο -κλεινές που τζάμπα τις βάλανε και σκουριάζουν .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι Γάλλοι το 1916 πως το πήγαν στα βουνά; και ήταν το ιδιο δρομολογιο μόνο που εκείνο έφτανε στις Πρέσπες. Και εαν η αρχές Νομαρχία και Κράτος είχαν την οξυδέρκεια και φτιάχνανε αυτή τη γραμμή πριν δυο δεκαετίες θα είχαν βγάλει τα λεφτά τους με αυτή τη μετακίνηση των Αλβανών, αλλά αυτά γίνονται σε άλλες χώρες που σκέπτονται και λειτουργούν καλύτερα.

      Διαγραφή
  3. Ημαστε πάνω απο 100 χρόνια πίσω. Αυτή τη γραμμή είχαν ξεκινήσει να φτιάξουν επι Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, αλλά έμεινε στα σχέδια μόνο. Ας γίνει λοιπόν. Οι δρόμοι πάντα φέρνουν το κοσμο πιό κοντά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΣ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΠΡΩΤΑ.....ΜΟΝΟ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΩ....................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ότι φτιάχνεται για να μπορεί ο κόσμος να έρχεται και να διασχίζει τα μέρη μας, και ότι φτιάχνεται για να μπορούμε εμείς, κάποια στιγμή να δραπετεύσουμε απο εδώ, είναι ευπρόσδεκτο. Η Μεγάλη Ελλάδα βρίσκεται έξω και μας περημένει.
    Με Αεροπλαααααάνα και με Βαποοοοοόρια και με τους......

    Καπετάνιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αλλο ενα παραμυθι προεκλογικο. Πριν 30 περιπου χρονια οταν τυχαια βρεθηκα σε κοπη βασιλιπιτας του ΟΣΕ στην λεσχη Αξιωμ., ο τοτε διευθιντης του ΟΣΕ ειπε. "αρχιζουν οι εργασιες για την σιδ.συνδεση Ελλαδος-Αλβανιας". Και ομως περασαν 30 χρονια. Πληροφοριακα η Κοζανη εχει καταθεσει σχεδιο συνδεσης με την Αλβανια,μεσω Κοζανης.
    Χασαμε τον οδικο αξονα με την Αλβανια,και μας δουλευουν για μια φορα ακομα με τον Σιδηροδρομο. Λιγοι ηταν οι γειτονες σκοπιανοι που ταξιδευαν για χρονια με το τραινο?. Ομως το καταργισανε και αυτο.
    Εμεις μονο για την Ζετα και τον Βοσκο ημαστε αξιοι, και οι παλιτικοι μας για τα σκουπιδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συμφωνώ απόλυτα με τον πιο πάνω λαλήσαντα.. Προεκλογικά σκουπίδια και στρατηγικές ψηφοθηρίας προηγούμενων ετών που ευτυχώς τώρα πια δε "πιάνουν". Εδώ δε μπορούμε εμείς να μετακινηθούμε όπως θέλουμε εντός χώρας με τις συνεχόμενες περικοπές στα δρομολόγια του ΟΣΕ, θα ετοιμάζουν τέτοια μεγαλόπνοα σχέδια με τόσο κόστος για σύνδεση με την Αλβανία?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.