είμαστε αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και απευθυνόμαστε σ’ εσάς για να συζητήσουμε από κοινού τα τεράστια προβλήματα που δημιουργούνται στο χώρο της Ειδικής (αλλά και Γενικής) Αγωγής με βάση τις τελευταίες εξελίξεις.
Ποια είναι η κατάσταση της Ειδικής Αγωγής σήμερα;
Τα Ειδικά Σχολεία άργησαν πάλι ν’ ανοίξουν λόγω έλλειψης προσωπικού ενώ πολλά απ’ αυτά δεν έχουν στελεχωθεί πλήρως και υπολειτουργούν. Την ίδια στιγμή, δεκάδες μαθητές αδυνατούν να μετακινηθούν προς και από το σχολείο τους και τα έξοδα της μετακίνησης επιβαρύνουν τους γονείς.
Στα Γενικά Σχολεία, δεκάδες Τμήματα Ένταξης δεν λειτουργούν. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που προσλήφθηκαν αναγκάζονται σε κάποιες περιπτώσεις να καλύπτουν τις ανάγκες δύο Τμημάτων Ένταξης με αριθμό παιδιών που υπερβαίνουν τα 20 όπως π.χ. γίνεται σε όλο το νομό Εύβοιας.
Επίσης, οι Παράλληλες Στηρίξεις δεν έχουν στελεχωθεί όλες. Το αποτέλεσμα είναι:
α) τη στιγμή που υπάρχουν άνεργοι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής, κάποιοι συνάδελφοι τους πρέπει να γίνουν «λάστιχο» για να καλύψουν την ένταξη 2-3-4 μαθητών στο Γενικό Σχολείο. Αυτό υποβαθμίζει ασύλληπτα το παιδαγωγικό έργο της Ένταξης/Παράλληλης Στήριξης β) πολλοί γονείς αναγκάζονται να προσλάβουν ιδιωτικό προσωπικό για Παράλληλη Στήριξη, καθώς η Πολιτεία δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες της ως προς το συνταγματικό δικαίωμα όλων των παιδιών στην ισότιμη εκπαίδευση.
Τι θα γίνει του χρόνου;
Αν αυτή είναι η δύσκολη κατάσταση που επικρατεί φέτος, του χρόνου η Δημόσια Ειδική Αγωγή θα έχει σχεδόν διαλυθεί. Και αυτό διότι:
α) συζητιέται η κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και η κατάργηση των ΚΕΔΔΥ.
β) με το άρθρο 39 (διατάξεις Ειδικής Αγωγής) του σχέδιου Νόμου για το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης που πρόκειται να ψηφιστεί η διάγνωση των μαθητών περνάει από τα ΚΕΔΔΥ στα Ειδικά και Γενικά Σχολεία. Είναι σίγουρο ότι τα Ειδικά Σχολεία, λίγα και υποστελεχωμένα, θα αντιμετωπίσουν φοβερές πιέσεις.
γ) ακόμα περισσότερο, δεν θα μπορεί να υπάρξει διάγνωση και εκπαίδευση αν απολυθούν οι αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής. Η Ειδική Αγωγή στελεχώνεται κατά 60-70% από αναπληρωτές εδώ και πολλά χρόνια. Με τη ρητή πρόβλεψη του Μνημονίου 3 για μείωση των αναπληρωτών κατά 85%, η Ειδική Αγωγή θα γυρίσει πίσω δεκαετίες.
Εκτιμούμε ότι όλη αυτή η αναδιάρθρωση σκοπεύει στη συρρίκνωση της Ειδικής Αγωγής για λογιστικούς λόγους. Στο όνομα μιας κακώς εννοούμενης Ένταξης (χωρίς προϋποθέσεις, χωρίς προσωπικό) οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα σταλθούν στα Γενικά Σχολεία και όλη η προσπάθεια εκπαίδευσης και ένταξης τους θα πρέπει να γίνει από το Γενικό Δάσκαλο. Πιέσεις λοιπόν θα υπάρξουν και στα Γενικά Σχολεία.
Εκτιμούμε ακόμα ότι η «Ένταξη» μ’ αυτούς τους όρους θα οδηγήσει σε μεγάλη αποτυχία. Χωρίς εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, χωρίς υποδομές, χωρίς επιμορφωμένους σε θέματα Ειδικής Αγωγής Γενικούς Δασκάλους, αυτή η ένταξη δεν θα τα καταφέρει. Αντίθετα, είναι πιθανό ν’ αναπτυχθούν ρατσιστικά φαινόμενα. Και οι γονείς, χτυπημένοι από την οικονομική κρίση, θα βρεθούν σε δυσάρεστη θέση: είτε να κρατάνε τα παιδιά στο σπίτι, είτε να πληρώνουν ιδιωτική εκπαίδευση (αν έχουν το αντίτιμο).
Τι πρέπει να κάνουμε;
Καταρχήν πρέπει να καταλάβουμε ότι πρέπει να δώσουμε τη μάχη από φέτος διότι του χρόνου θα είναι αργά. Γι’ αυτό ως εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής παίρνουμε την πρωτοβουλία να καλέσουμε όλους τους εμπλεκόμενους (γονείς, εκπαιδευτικούς, ειδικό προσωπικό, ειδικό βοηθητικό προσωπικό, επαγγελματίες ειδικής αγωγής, συλλόγους) για να συζητήσουμε τα προβλήματα, να βρούμε το προτεινόμενο πλαίσιο λύσεων και να παλέψουμε γι’ αυτό. Θέλουμε να χτίσουμε μια διαρκή διαδικασία συνέλευσης και αγώνα που θ’ αποτρέψει τη διάλυση της Δημόσιας Ειδικής Αγωγής. Δεν μπορούμε πια να παλεύουμε ο καθένας μόνος του, από το δικό του μετερίζι. Ξέρουμε ότι τα προβλήματα για τους γονείς είναι πολλά, οικονομικά, εργασιακά, επιβίωσης. Αλλά θα γίνουν ακόμα χειρότερα αν δεν υπάρχει Ειδική Αγωγή για τα παιδιά. Το ζήτημα δεν είναι οικονομικό, είναι πολιτικό. Στις δύσκολες περιόδους οικονομικής και δημοσιονομικής κρίσης, οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες θα πρέπει να προστατεύονται από την Πολιτεία και όχι να ρίχνονται στον Καιάδα.
ΕΚΔΗΛΩΣΗ
Δευτέρα 15 Απριλίου 2013, 19:00
Στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του δήμου Φλώρινας (νέο πάρκο)
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΦΛΩΡΙΝΑΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – www.satea.gr
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΌΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΝΟΜΟΥ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΜΕ ΕΔΡΑ ΤΗΝ ΦΛΩΡΙΝΑ
Για επικοινωνία με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής:
info@satea.gr
Ποια είναι η κατάσταση της Ειδικής Αγωγής σήμερα;
Τα Ειδικά Σχολεία άργησαν πάλι ν’ ανοίξουν λόγω έλλειψης προσωπικού ενώ πολλά απ’ αυτά δεν έχουν στελεχωθεί πλήρως και υπολειτουργούν. Την ίδια στιγμή, δεκάδες μαθητές αδυνατούν να μετακινηθούν προς και από το σχολείο τους και τα έξοδα της μετακίνησης επιβαρύνουν τους γονείς.
Στα Γενικά Σχολεία, δεκάδες Τμήματα Ένταξης δεν λειτουργούν. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που προσλήφθηκαν αναγκάζονται σε κάποιες περιπτώσεις να καλύπτουν τις ανάγκες δύο Τμημάτων Ένταξης με αριθμό παιδιών που υπερβαίνουν τα 20 όπως π.χ. γίνεται σε όλο το νομό Εύβοιας.
Επίσης, οι Παράλληλες Στηρίξεις δεν έχουν στελεχωθεί όλες. Το αποτέλεσμα είναι:
α) τη στιγμή που υπάρχουν άνεργοι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής, κάποιοι συνάδελφοι τους πρέπει να γίνουν «λάστιχο» για να καλύψουν την ένταξη 2-3-4 μαθητών στο Γενικό Σχολείο. Αυτό υποβαθμίζει ασύλληπτα το παιδαγωγικό έργο της Ένταξης/Παράλληλης Στήριξης β) πολλοί γονείς αναγκάζονται να προσλάβουν ιδιωτικό προσωπικό για Παράλληλη Στήριξη, καθώς η Πολιτεία δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες της ως προς το συνταγματικό δικαίωμα όλων των παιδιών στην ισότιμη εκπαίδευση.
Τι θα γίνει του χρόνου;
Αν αυτή είναι η δύσκολη κατάσταση που επικρατεί φέτος, του χρόνου η Δημόσια Ειδική Αγωγή θα έχει σχεδόν διαλυθεί. Και αυτό διότι:
α) συζητιέται η κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και η κατάργηση των ΚΕΔΔΥ.
β) με το άρθρο 39 (διατάξεις Ειδικής Αγωγής) του σχέδιου Νόμου για το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης που πρόκειται να ψηφιστεί η διάγνωση των μαθητών περνάει από τα ΚΕΔΔΥ στα Ειδικά και Γενικά Σχολεία. Είναι σίγουρο ότι τα Ειδικά Σχολεία, λίγα και υποστελεχωμένα, θα αντιμετωπίσουν φοβερές πιέσεις.
γ) ακόμα περισσότερο, δεν θα μπορεί να υπάρξει διάγνωση και εκπαίδευση αν απολυθούν οι αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής. Η Ειδική Αγωγή στελεχώνεται κατά 60-70% από αναπληρωτές εδώ και πολλά χρόνια. Με τη ρητή πρόβλεψη του Μνημονίου 3 για μείωση των αναπληρωτών κατά 85%, η Ειδική Αγωγή θα γυρίσει πίσω δεκαετίες.
Εκτιμούμε ότι όλη αυτή η αναδιάρθρωση σκοπεύει στη συρρίκνωση της Ειδικής Αγωγής για λογιστικούς λόγους. Στο όνομα μιας κακώς εννοούμενης Ένταξης (χωρίς προϋποθέσεις, χωρίς προσωπικό) οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα σταλθούν στα Γενικά Σχολεία και όλη η προσπάθεια εκπαίδευσης και ένταξης τους θα πρέπει να γίνει από το Γενικό Δάσκαλο. Πιέσεις λοιπόν θα υπάρξουν και στα Γενικά Σχολεία.
Εκτιμούμε ακόμα ότι η «Ένταξη» μ’ αυτούς τους όρους θα οδηγήσει σε μεγάλη αποτυχία. Χωρίς εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, χωρίς υποδομές, χωρίς επιμορφωμένους σε θέματα Ειδικής Αγωγής Γενικούς Δασκάλους, αυτή η ένταξη δεν θα τα καταφέρει. Αντίθετα, είναι πιθανό ν’ αναπτυχθούν ρατσιστικά φαινόμενα. Και οι γονείς, χτυπημένοι από την οικονομική κρίση, θα βρεθούν σε δυσάρεστη θέση: είτε να κρατάνε τα παιδιά στο σπίτι, είτε να πληρώνουν ιδιωτική εκπαίδευση (αν έχουν το αντίτιμο).
Τι πρέπει να κάνουμε;
Καταρχήν πρέπει να καταλάβουμε ότι πρέπει να δώσουμε τη μάχη από φέτος διότι του χρόνου θα είναι αργά. Γι’ αυτό ως εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής παίρνουμε την πρωτοβουλία να καλέσουμε όλους τους εμπλεκόμενους (γονείς, εκπαιδευτικούς, ειδικό προσωπικό, ειδικό βοηθητικό προσωπικό, επαγγελματίες ειδικής αγωγής, συλλόγους) για να συζητήσουμε τα προβλήματα, να βρούμε το προτεινόμενο πλαίσιο λύσεων και να παλέψουμε γι’ αυτό. Θέλουμε να χτίσουμε μια διαρκή διαδικασία συνέλευσης και αγώνα που θ’ αποτρέψει τη διάλυση της Δημόσιας Ειδικής Αγωγής. Δεν μπορούμε πια να παλεύουμε ο καθένας μόνος του, από το δικό του μετερίζι. Ξέρουμε ότι τα προβλήματα για τους γονείς είναι πολλά, οικονομικά, εργασιακά, επιβίωσης. Αλλά θα γίνουν ακόμα χειρότερα αν δεν υπάρχει Ειδική Αγωγή για τα παιδιά. Το ζήτημα δεν είναι οικονομικό, είναι πολιτικό. Στις δύσκολες περιόδους οικονομικής και δημοσιονομικής κρίσης, οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες θα πρέπει να προστατεύονται από την Πολιτεία και όχι να ρίχνονται στον Καιάδα.
ΕΚΔΗΛΩΣΗ
Δευτέρα 15 Απριλίου 2013, 19:00
Στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του δήμου Φλώρινας (νέο πάρκο)
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΦΛΩΡΙΝΑΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – www.satea.gr
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΌΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΝΟΜΟΥ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΜΕ ΕΔΡΑ ΤΗΝ ΦΛΩΡΙΝΑ
Για επικοινωνία με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής:
info@satea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.