Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Το προφίλ του μάνατζερ

Της Δόμνας Γκίνη, Project Manager

Ξεκινώντας από τη ρήση αυτή ¨Διοικείς πράγματα; Ηγείσαι ανθρώπων¨ της Grace Murry Hopper – και ενώ πολλά έχουν ειπωθεί και γραφθεί για τεχνικές, εργαλεία και διεργασίες διοίκησης έργων – θα επιχειρήσω να προβάλλω ως αναγκαία την εστίαση στην ανθρώπινη διάσταση του Project Manager και της ομάδας του.

Πώς να γίνετε (σωστός) project manager
Το σημαντικότερο πράγμα, βέβαια, δεν είναι οι τεχνικές που χρησιμοποιεί το project management και τα συναφή, αλλά ο άνθρωπος, τα μέλη του project team και οι μεταξύ τους σχέσεις. Δεν παίζει μεγάλο ρόλο αν αυτοί έχουν καλύτερα πτυχία (“hard skill”), αλλά σημασία έχει το να μπορούν να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά ο ένας με τον άλλον (“soft skill”). Όλοι μας γνωρίζουμε πόσο πολύ δύσκολο είναι αυτό όσο κι αν ακούγεται εύκολο. Ένας project manager είναι επαγγελματίας στον τομέα της διαχείρισης του έργου δηλαδή οι διαχειριστές μπορούν να έχουν την ευθύνη του σχεδιασμού, της εκτέλεσης και το κλείσιμο του κάθε έργου, συνήθως σχετικά με την οικοδομική βιομηχανία, αρχιτεκτονική, Αεροδιαστημικής και Άμυνας, τη δικτύωση υπολογιστών, των τηλεπικοινωνιών ή της ανάπτυξης λογισμικού.
Ο project manager είναι το πρόσωπο που είναι υπεύθυνο για την επίτευξη των δηλωμένων στόχων του έργου. Βασικά οι ευθύνες της διοίκησης του έργου περιλαμβάνει τη δημιουργία σαφών και εφικτών στόχων του έργου, με βάση τις απαιτήσεις του έργου, τη διαχείριση και τους περιορισμούς του τριγώνου διαχείρισης του έργου, το οποίο είναι το κόστος, το χρόνο, το πεδίο εφαρμογής , και την ποιότητα. Επίσης, είναι συχνά ο εκπρόσωπος του πελάτη και πρέπει να καθορίσουν και να εφαρμόσουν τις ακριβείς ανάγκες του πελάτη, με βάση τη γνώση της εταιρείας που εκπροσωπούν. Η ικανότητα προσαρμογής στις διάφορες εσωτερικές διαδικασίες του συμβαλλόμενου μέρους, και να δημιουργήσουν στενούς δεσμούς με τους διορισμένους αντιπροσώπους, είναι απαραίτητο να εξασφαλιστεί ότι τα βασικά ζητήματα του κόστους, του χρόνου, η ποιότητα και πάνω απ 'όλα, η ικανοποίηση του πελάτη, μπορεί να πραγματοποιηθεί.
Ο Project Manager είναι υπεύθυνος για την εξασφάλιση ότι ο καθένας στην ομάδα γνωρίζει και εκτελεί ή του ρόλου της, νιώθει την εξουσία και την υποστήριξη του ρόλου, ξέρει τους ρόλους των άλλων μελών της ομάδας και πράξεις από την πεποίθηση ότι οι ρόλοι θα πρέπει να εκτελεστούν. Οι συγκεκριμένες αρμοδιότητες του Υπεύθυνου Συντονιστή πολλές ποικίλλουν ανάλογα με τον κλάδο, το μέγεθος της εταιρείας, η ωριμότητα της εταιρείας, και η εταιρική κουλτούρα. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες αρμοδιότητες οι οποίες είναι κοινές για όλα τα project managers, σημειώνοντας τα εξής:
• Η ανάπτυξη του σχεδίου έργου (Developing the project plan)
• Διαχείριση των φορέων του έργου (Managing the project stakeholders)
• Διαχείριση της ομάδας έργου (Managing the project team)
• Διαχείριση του κινδύνου του έργου (Managing the project risk)
• Διαχείριση του χρονοδιαγράμματος του έργου (Managing the project schedule)
• Διαχείριση του προϋπολογισμού του έργου (Managing the project budget)
• Διαχείριση των συγκρούσεων του έργου (Managing the project conflicts)
Συνεπώς ο ¨έξυπνος¨ Μάνατζερ είναι αυτός ο οποίος αφουγκράζεται τις αλλαγές των καιρών και αναπροσαρμόζει τη στρατηγική του, ανάλογα με το «κλίμα» της εποχής και με τις απαιτήσεις – ανάγκες της κάθε επιχείρησης – έργου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.