Με θέμα την «αποκατάσταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Φλώρινας» ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Σπύρος Βούγιας κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Ραγκούση.
Αναλυτικά η ερώτηση:
Κύριε Υπουργέ,
Είναι γνωστό ότι η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχοντας ως στόχο την αναδιάρθρωση και εξυγίανση των οικονομικών της εταιρείας, ενέκρινε ένα Επιχειρησιακό Σχέδιο το οποίο προέβλεπε, μεταξύ άλλων, την αναδιάρθρωση ορισμένων δρομολογίων τα οποία εμφανίζουν υψηλό κόστος και χαμηλά έσοδα. Στο πλαίσιο αυτό, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε στην αναστολή κυκλοφορίας κάποιων δρομολογίων της Δυτικής Μακεδονίας, μεταξύ των οποίων και αυτών που αφορούν στη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης - Φλώρινας.
Λαμβάνοντας, όμως, υπόψη
* Την απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, κ. Γιάννη Μαγκριώτη, σε πρόσφατη ερώτηση του βουλευτή κ. Θ. Καράογλου, σύμφωνα με την οποία «Με την εφαρμογή του προγράμματος ανασυγκρότησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη συνακόλουθη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας είναι δυνατή η άμεση επανεξέταση της επαναλειτουργίας ορισμένων γραμμών»,
* τη δυνατότητα εξασφάλισης της βιωσιμότητας της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Φλώρινας μέσω ανασχεδιασμού των δρομολογίων και επαναπροσδιορισμού της τιμολογιακής πολιτικής (δηλαδή, με μικρότερο αριθμό δρομολογίων και σχετική αύξηση της τιμής των εισιτηρίων),
* το γεγονός ότι η βιωσιμότητα της συγκεκριμένης γραμμής μπορεί να ενισχυθεί περαιτέρω στη βάση μιας λογικής «συνδυασμένων μεταφορών». Ειδικότερα, τα δρομολόγια του τρένου μπορούν να χρησιμοποιηθούν – σε συνδυασμό με λεωφορειακές συνδέσεις από τους σταθμούς της Φλώρινας και του Αμύνταιου – για πρόσβαση στους τουριστικούς προορισμούς της περιοχής. Να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε για το εν λόγω θέμα μετά από δική μου πρόσκληση τον περασμένο Ιούλιο στη Θεσσαλονίκη, τόσο ο Δήμος Θεσσαλονίκης, όσο και η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας δεσμεύθηκαν να στηρίξουν το συγκεκριμένο εγχείρημα προωθώντας τις εκδρομές των ΚΑΠΗ και των μαθητών - αντίστοιχα - προς τις περιοχές της Φλώρινας,
φαίνεται πλέον εφικτή η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Φλώρινας. Εξάλλου, η επαναλειτουργία της εν λόγω γραμμής υπαγορεύεται όχι μόνον από την βελτίωση των όρων βιωσιμότητάς της αλλά και για εθνικούς λόγους, όπως επίσης και για την άρση της γεωγραφικής και οικονομικής απομόνωσης της «ευαίσθητης» αυτής περιοχής.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Με δεδομένη την αλλαγή των όρων βιωσιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Φλώρινας, όπως φαίνεται από τα παραπάνω στοιχεία, εξετάζεται το ενδεχόμενο άμεσης επαναλειτουργίας της και πότε αυτό τοποθετείται χρονικά;
Αναλυτικά η ερώτηση:
Κύριε Υπουργέ,
Είναι γνωστό ότι η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχοντας ως στόχο την αναδιάρθρωση και εξυγίανση των οικονομικών της εταιρείας, ενέκρινε ένα Επιχειρησιακό Σχέδιο το οποίο προέβλεπε, μεταξύ άλλων, την αναδιάρθρωση ορισμένων δρομολογίων τα οποία εμφανίζουν υψηλό κόστος και χαμηλά έσοδα. Στο πλαίσιο αυτό, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε στην αναστολή κυκλοφορίας κάποιων δρομολογίων της Δυτικής Μακεδονίας, μεταξύ των οποίων και αυτών που αφορούν στη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης - Φλώρινας.
Λαμβάνοντας, όμως, υπόψη
* Την απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, κ. Γιάννη Μαγκριώτη, σε πρόσφατη ερώτηση του βουλευτή κ. Θ. Καράογλου, σύμφωνα με την οποία «Με την εφαρμογή του προγράμματος ανασυγκρότησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη συνακόλουθη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας είναι δυνατή η άμεση επανεξέταση της επαναλειτουργίας ορισμένων γραμμών»,
* τη δυνατότητα εξασφάλισης της βιωσιμότητας της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Φλώρινας μέσω ανασχεδιασμού των δρομολογίων και επαναπροσδιορισμού της τιμολογιακής πολιτικής (δηλαδή, με μικρότερο αριθμό δρομολογίων και σχετική αύξηση της τιμής των εισιτηρίων),
* το γεγονός ότι η βιωσιμότητα της συγκεκριμένης γραμμής μπορεί να ενισχυθεί περαιτέρω στη βάση μιας λογικής «συνδυασμένων μεταφορών». Ειδικότερα, τα δρομολόγια του τρένου μπορούν να χρησιμοποιηθούν – σε συνδυασμό με λεωφορειακές συνδέσεις από τους σταθμούς της Φλώρινας και του Αμύνταιου – για πρόσβαση στους τουριστικούς προορισμούς της περιοχής. Να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε για το εν λόγω θέμα μετά από δική μου πρόσκληση τον περασμένο Ιούλιο στη Θεσσαλονίκη, τόσο ο Δήμος Θεσσαλονίκης, όσο και η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας δεσμεύθηκαν να στηρίξουν το συγκεκριμένο εγχείρημα προωθώντας τις εκδρομές των ΚΑΠΗ και των μαθητών - αντίστοιχα - προς τις περιοχές της Φλώρινας,
φαίνεται πλέον εφικτή η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Φλώρινας. Εξάλλου, η επαναλειτουργία της εν λόγω γραμμής υπαγορεύεται όχι μόνον από την βελτίωση των όρων βιωσιμότητάς της αλλά και για εθνικούς λόγους, όπως επίσης και για την άρση της γεωγραφικής και οικονομικής απομόνωσης της «ευαίσθητης» αυτής περιοχής.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Με δεδομένη την αλλαγή των όρων βιωσιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Φλώρινας, όπως φαίνεται από τα παραπάνω στοιχεία, εξετάζεται το ενδεχόμενο άμεσης επαναλειτουργίας της και πότε αυτό τοποθετείται χρονικά;
Καλά θα μας τρελάνουν αυτοί στο ΠΑΣΟΚ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια κόβουν την Γραμμή και την άλλη θέλουν να την ανοίξουν;
Μπας και ετοιμάζεται ΠΑΛΙ ο Βούγιας για καμιά "κυκλοφοριακή μελέτη" στην Φλώρινα;
ΌΛΟ ΤΟ ΖΟΡΙ ΕΙΝΑΙ Η ΤΡΕΝΟΣΕ ΚΑΙ ΑΣ ΑΦΗΣΕΙ Ο ΒΟΥΓΙΑΣ ΚΑΤΑ ΜΕΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ. Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΑΣ ΕΧΕΙ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΦΘΗΝΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΒΑΡΥΒΣΕΙΣ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Ο ΒΟΥΓΙΑΣ. ΤΟΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΚΙ ΑΥΤΟΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήAλλο κι αυτό !!!Πάει την χάσαμε την μπάλα..Αυτός ο Βούγιας που κάνει την ερώτηση είναι εκείνος που την άνοιξη ήρθε στην Φλώρινα σαν ο πρώτος επιβάτης του τραίνου που ξαναλειτούργησε ; τι θέλει τώρα ; να το ξαναλειτουργήσει ; τον πρόλαβε προχτές ο βουλευτής Θα το ξαναλειτουργήσει είπε κι αυτός.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντί να κρύβεται βγαίνει και κάνει φτηνή πολιτική.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒούγιας ο φίλος της Φλώρινας...
H γραμμη της Θεσ/νικης-Φλωρινας πρεπει να λειτουργησει σαν Διεθνηs μεχρι τα Βitola για να ειναι βιωσιμη και προστατευμενη απο τις αυθαιρετες αποφασεις καθε γραφειοκρατη καιυπουργισκου
ΑπάντησηΔιαγραφήη διεθνής γραμμή Θεσσαλονίκη - Μπίτολα ξεκίνησε το 1896, επί Οθωμανικής Μακεδονίας...
ΑπάντησηΔιαγραφήδυστυχώς ο διαμελισμός της Μακεδονίας , στις 10 Αυγούστου του 1903 στο Βουκουρέστι, οδήγησε στην μετέπειτα δυσλειτουργία της, λόγω κυρίως του ψυχρού πολέμου...
σήμερα , με την κατάργηση της ΒΙΖΑΣ για τους Μακεδόνες πολίτες της Δημοκρατίας της Μακεδονίας , αλλά και τους πολίτες της Αλβανίας και του Μαυροβουνίου , θα αποτελούσε βιώσιμη εναλλακτική επιλογή...
αφού το ενδιαφερόμενο ανθρώπινο δυναμικό ξεπερνά τις 500 χιλιάδες...
προϋπόθεση η τρενομηχανή από το Σόλουν/Θεσσαλονίκη να περνά τα σύνορα , αντί της σημερινής κατάστασης όπου υπάρχει καθυστέρηση λόγω αλλαγής , διάρκειας 4 ωρών..