Πραγματοποιήθηκε χθες από τον ΑΡΚΤΟΥΡΟ, στην Καστοριά, ημερίδα με θέμα: «Αυτοκινητόδρομοι και άγρια ζωή. Πώς συνυπάρχουν;». Ο στόχος της ημερίδας ήταν η ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας μεταξύ των εκπροσώπων των 20 ευρωπαϊκών χωρών στο πλαίσιο του ΙΕΝΕ (Ευρωπαϊκό Οικολογικό Δίκτυο για τις Μεγάλες Υποδομές Μεταφορών).
Επιστήμονες από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα παρουσίασαν το πρόβλημα της θανάτωσης ειδών της άγριας πανίδας (αρκούδα, λύκος, ελάφι, αφρικανικός χαμαιλέων, αμφίβια, ερπετά και πτηνά) καθώς και της υποβάθμισης των βιοτόπων τους από την κατασκευή μεγάλων οδικών αξόνων.
Όπως δήλωσε ο διευθυντής του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ, κ. Λ. Γεωργιάδης, «μας ενδιαφέρει η ανάδειξη του θέματος σε εθνικό επίπεδο και η κινητοποίηση των αρμόδιων αρχών και φορέων για τη λήψη όλων των προτεινόμενων και απαραίτητων προστατευτικών μέτρων στους μεγάλους οδικούς άξονες όπου σημειώνονται ατυχήματα με θύματα άγρια ζώα. Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι η ημερίδα συγκέντρωσε το ενδιαφέρον φοιτητών Πολυτεχνείου του ΑΠΘ που θα αποτελέσουν τη μελλοντική γενιά επιστημόνων που θα ασχοληθούν με την κατασκευή οδικών δικτύων».
Ο επιστημονικός διευθυντής του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ, κ. Αλ. Καραμανλίδης, αναφέρθηκε στη συμβολή της οργάνωσης στη μελέτη του προβλήματος: «Εδώ και 10 χρόνια η επιστημονική ομάδα του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ ασχολείται συστηματικά με το θέμα των αυτοκινητοδρόμων και της επίδρασής τους στην άγρια πανίδα. Η ερευνητική δράση του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ ξεκίνησε το 2001 με την πρώτη μελέτη των επιπτώσεων των αυτοκινητοδρόμων στην άγρια πανίδα στην περιοχή των Γρεβενών και έχει επεκταθεί τώρα με την ευγενική χορηγία της εταιρείας κινητής επικοινωνίας Vodafone, στους νομούς Καστοριάς και Φλώρινας. Ήδη προκύπτει το συμπέρασμα ότι ο αυτοκινητόδρομος ‘Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή’ αποτελεί τεχνητό εμπόδιο στις μετακινήσεις των αρκούδων με αποτέλεσμα 2 γενετικά διαφοροποιημένους πληθυσμούς».
Από το 2003 ως το 2011 έχουν καταγραφεί 48 τροχαία ατυχήματα με αρκούδα και το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτά συνέβησαν σε 3 μεγάλους οδικούς άξονες παρά τα ειδικά προστατευτικά μέτρα που έχουν ληφθεί, τα οποία παραμένουν ελλιπή. Η ερευνητική ομάδα του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ έχει τοποθετήσει κολάρα-πομπούς σε 21 αρκούδες και μελετά την κίνηση και τη συμπεριφορά τους. Η γενετική μελέτη (συλλογή και ανάλυση γενετικού υλικού-τριχών που αφήνουν οι αρκούδες σε στύλους) μας οδήγησε στη σύσταση του Εθνικού Μητρώου Αρκούδας που αριθμεί ήδη περισσότερα από 360 μέλη.
Στην ημερίδα παρέστησαν η Γενική Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας, κα Αν. Μπάστα, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ, κ. Γ. Μπουτάρης, ο Αντιπεριφεριάρχης Καστοριάς κ. Δ. Σαββόπουλος, ο θεματικός Αντιπεριφεριάρχης κ. Π. Χαρούμενος, ο Δήμαρχος Καστοριάς, κ. Χατζησυμεωνίδης, εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και εκπρόσωποι φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης, περιβαλλοντικών οργανώσεων, κυνηγετικών συλλόγων και φοιτητές Πολυτεχνικών σχολών του ΑΠΘ.
Οι εισηγήσεις θα είναι διαθέσιμες τις προσεχείς ημέρες από το site και το blog του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ (www.arcturos.gr και arcturos.wordpress.com).
Επιστήμονες από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα παρουσίασαν το πρόβλημα της θανάτωσης ειδών της άγριας πανίδας (αρκούδα, λύκος, ελάφι, αφρικανικός χαμαιλέων, αμφίβια, ερπετά και πτηνά) καθώς και της υποβάθμισης των βιοτόπων τους από την κατασκευή μεγάλων οδικών αξόνων.
Όπως δήλωσε ο διευθυντής του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ, κ. Λ. Γεωργιάδης, «μας ενδιαφέρει η ανάδειξη του θέματος σε εθνικό επίπεδο και η κινητοποίηση των αρμόδιων αρχών και φορέων για τη λήψη όλων των προτεινόμενων και απαραίτητων προστατευτικών μέτρων στους μεγάλους οδικούς άξονες όπου σημειώνονται ατυχήματα με θύματα άγρια ζώα. Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι η ημερίδα συγκέντρωσε το ενδιαφέρον φοιτητών Πολυτεχνείου του ΑΠΘ που θα αποτελέσουν τη μελλοντική γενιά επιστημόνων που θα ασχοληθούν με την κατασκευή οδικών δικτύων».
Ο επιστημονικός διευθυντής του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ, κ. Αλ. Καραμανλίδης, αναφέρθηκε στη συμβολή της οργάνωσης στη μελέτη του προβλήματος: «Εδώ και 10 χρόνια η επιστημονική ομάδα του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ ασχολείται συστηματικά με το θέμα των αυτοκινητοδρόμων και της επίδρασής τους στην άγρια πανίδα. Η ερευνητική δράση του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ ξεκίνησε το 2001 με την πρώτη μελέτη των επιπτώσεων των αυτοκινητοδρόμων στην άγρια πανίδα στην περιοχή των Γρεβενών και έχει επεκταθεί τώρα με την ευγενική χορηγία της εταιρείας κινητής επικοινωνίας Vodafone, στους νομούς Καστοριάς και Φλώρινας. Ήδη προκύπτει το συμπέρασμα ότι ο αυτοκινητόδρομος ‘Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή’ αποτελεί τεχνητό εμπόδιο στις μετακινήσεις των αρκούδων με αποτέλεσμα 2 γενετικά διαφοροποιημένους πληθυσμούς».
Από το 2003 ως το 2011 έχουν καταγραφεί 48 τροχαία ατυχήματα με αρκούδα και το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτά συνέβησαν σε 3 μεγάλους οδικούς άξονες παρά τα ειδικά προστατευτικά μέτρα που έχουν ληφθεί, τα οποία παραμένουν ελλιπή. Η ερευνητική ομάδα του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ έχει τοποθετήσει κολάρα-πομπούς σε 21 αρκούδες και μελετά την κίνηση και τη συμπεριφορά τους. Η γενετική μελέτη (συλλογή και ανάλυση γενετικού υλικού-τριχών που αφήνουν οι αρκούδες σε στύλους) μας οδήγησε στη σύσταση του Εθνικού Μητρώου Αρκούδας που αριθμεί ήδη περισσότερα από 360 μέλη.
Στην ημερίδα παρέστησαν η Γενική Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας, κα Αν. Μπάστα, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ, κ. Γ. Μπουτάρης, ο Αντιπεριφεριάρχης Καστοριάς κ. Δ. Σαββόπουλος, ο θεματικός Αντιπεριφεριάρχης κ. Π. Χαρούμενος, ο Δήμαρχος Καστοριάς, κ. Χατζησυμεωνίδης, εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και εκπρόσωποι φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης, περιβαλλοντικών οργανώσεων, κυνηγετικών συλλόγων και φοιτητές Πολυτεχνικών σχολών του ΑΠΘ.
Οι εισηγήσεις θα είναι διαθέσιμες τις προσεχείς ημέρες από το site και το blog του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ (www.arcturos.gr και arcturos.wordpress.com).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.