Τετάρτη 10 Αυγούστου 2011

Τι «παίζεται» με το «Φεστιβάλ Φλογέρας»;

Νέες αναταράξεις στην πολιτική και όχι μόνο ζωή του τόπου προκαλεί το «10ο Φεστιβάλ Φλογέρας», το οποίο θα διεξαχθεί στις 13 και 14 Αυγούστου στο φράγμα της Παπαδιάς.
Όπως φαίνεται από δημοσίευμα της εφημερίδας «Nova Zora» συνδιοργανωτές του Φεστιβάλ είναι έξι (6) σύλλογοι, αλλά και ο δήμος Φλώρινας. Αυτό από μόνο του ασφαλώς και δεν είναι κατακριτέο, αν όμως δεν αναφέρονταν, όσα αναφέρονται στο δημοσίευμα. Συγκεκριμένα:
«Το Σαββάτο βράδυ της 13/8/2011 και την Κυριακή πρωί της 14/8/2011, δίπλα από το φράγμα της Попадја-Παπαδιάς, θα λάβει μέρος το 10ο Φεστιβάλ Φλογέρας της Сетина – Σέτινα (Σκοπός Φλώρινας). Όπως ενημέρωσαν οι διοργανωτές, μετά από την επιτυχία της εκδήλωσης των προηγουμένων χρόνων, αποφάσισαν και φέτος να κινηθούν για μια ακόμη πολιτιστική συνάντηση, σε κατάλληλα διαμορφωμένη τοποθεσία, όπου οι συμμετάσχοντες και οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να κατασκηνώσουν, γύρω από μεγάλη φωτιά (βράδυ Σαββάτου) και να απολαύσουν Βραδιά Μακεδονικού Λόγου και Παράδοσης, παραδοσιακή μουσική από ερασιτέχνες μουσικούς, δρώμενα, απαγγελία ποίησης και πεζογραφίας. Την Κυριακή το πρωί, θα ακολουθήσει διαγωνισμός кавал-κάβαλ (μακεδονικής φλογέρας) και θα ακουστούν επίσης οι ήχοι και άλλων παραδοσιακών μακεδόνικων οργάνων, όπως της γκάιντα, της σσούπελκα και του τάπαν. Η όλη εκδήλωση αποτελεί μια εναλλακτική πολιτιστική πρόταση για την ιστορία, τον πολιτισμό και γενικά την ζωή των Μακεδόνων. Η πρόσκληση είναι ανοιχτή για όλους. Αξίζει να παρεβρεθείτε!
Οι συνδιοργανωτές: 1) Πνευματικός Μορφωτικός Σύλλογος Μελίτης, 2) Σύλλογος Πληττομένων Μελίτης, 3) Ορειβατικός Σύλλογος ‹‹ΚΑΪΜΑΚΤΣΑΛΑΝ››, 4) Σύλλογος Πληττομένων Αχλάδας, Σκοπού και Παπαδιάς, 5) Λαογραφικός Μορφωτικός Πολιτιστικός και Γυμναστικός Σύλλογος, 6) Πολιτιστικός Σύλλογος Άνω Υδρούσας, 7) Δήμος Φλώρινας».

Το βασικό ερώτημα που προκύπτει είναι εάν το παραπάνω δημοσίευμα είναι σε γνώση του δήμου Φλώρινας και κυρίως εάν ο δήμος είναι όντως συνδιοργανωτής σε μια εκδήλωση που παρουσιάζεται με αυτό τον τρόπο. Όποια και αν είναι η απάντηση θα πρέπει να δοθεί άμεσα και με επίσημο τρόπο, δηλαδή μέσω δελτίου Τύπου.

43 σχόλια:

  1. Όλε!

    Του χρόνου βλέπω να διοργανώνουν και τα Πρέσπεια (θα έκαναν την διαφορά πάντως).

    "Πρέσπεια" πως γράφεται στην γλώσσα τους; Μην δω του χρόνου την ανακοίνωση, δεν καταλάβω τι γράφει και τα χάσω δηλαδή.

    Praetorian.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μια αθώα ερώτηση (και χωρίς να έχω εμπλοκή με κανέναν από τους διοργανωτές)
    το ύποπτο της υπόθεσης πιο είναι;
    το μόνο που βλέπω είναι αναφορά σε "μακεδονική φλογέρα" αλλά θα μου πεις στη Μακεδονία είμαστε τί θα είχε
    και "Η όλη εκδήλωση αποτελεί μια εναλλακτική πολιτιστική πρόταση για την ιστορία, τον πολιτισμό και γενικά την ζωή των Μακεδόνων"
    αλλά και πάλι δεν το βρίσκω ύποπτο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 1:58 μ.μ., βλέπεις να έχουν κάποια σχέση με την Μακεδονία μας τα: Сетина, Попадја, кавал;

    Εκτός και αν για "πολιτιστικούς λόγους", έτσι πρέπει να γράφονται τα κείμενα των εκδηλώσεων στον νομό της Φλώρινας.

    Praetorian.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. afiste re pedia kai ta makedonopoula tis voulgarias na xaroyn ligo ti tha gini an xorepsoyn ki ena leventiko kata ta alla ellinikos xoros einai tha exei kai makaio; αι συκτηρι απο την ελλαδα ρε κοπροσκυλα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γιατί ρε Πραίτωρα?
    Δεν ξέρεις ότι ο σκοπός λέγεται Σέτινα στα ντόπια? Ρετσινόλαδο να τους δώσουμε να το λένε αλλιώς?
    Επίσης ντόπια τραγούδια και μουσικά όργανα δεν ανήκουν στον πολιτισμό των Μακεδόνων (όπως βλάχικα, αρβανίτικα κλπ. κλπ.)? εδώ ήταν οι άνθρωποι, αυτά τα τραγούδια και αυτήν τη γλώσσα μιλούσαν οι παππούδες τους.

    άλλο αυτό και άλλα όσα εθνικιστικά έλεγε ο Αναστασιάδης. Εδώ φαίνεται το κακό που κάνει στον τόπο. Θα μας βάλει να κυνηγάμε μάγισσες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι εκάστοτε άρχοντες του τόπου μας μόνο τα βρακιά που δεν κατέβασαν ακόμα σε μια χούφτα κομπλεξικών προβοκατόρων. Αν δεν μπορούν να προφυλάξουν τον τόπο μας από τους πλαστογράφους ας πάνε στα σπίτια τους.
    Φτάνει πια με αυτούς.
    Φίλιππος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΕΙΔΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ?
    ΣΤΟ ΝΟΒΑ ΖΟΡΑ ΤΗΝ ΕΒΑΛΑΝ.
    ΑΪΝΤΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΣΟΙ ΤΗΑ ΜΑΖΕΥΤΟΥΝ ΕΚΕΙ.
    ΤΟΣΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΤΟΣΑ ΠΑΡΑΚΑΛΙΑ, 8,000 ΑΤΟΜΑ ΘΑ ΜΑΖΕΥΤΟΥΝ. ΛΕΛΕ ΜΑΙΚΑ ΤΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 1:58 μ.μ. εισαι βλακας η το παιζεις?? για ξανα διαβασε το λιγο και ισως βρεις το υποπτο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 3:01 μ.μ. αν θέλεις να συμφωνήσω μαζί σου για χάρη "μιας ιστορίας γενικής, αόριστης και διαφοροποιημένης", ανάλογα με ποιον την συζητάς, δεν θα το κάνω.

    Δεν θα το κάνω απλά και μόνο γιατί όντως, δεν ξέρω πως λέγεται στα ντόπια, κάτι που δεν το έχω διδαχτεί στο σχολείο και δεν το βλέπω και κάπου να ορίζεται επίσημα ως κάτι που να αφορά το Ελληνικό κράτος. Εκτός και αν η ιστορία ξεκινά από ένα σημείο το οποίο οριοθετούν "κάποιοι". Που και πάλι, αν πήγαινε έτσι η κουβέντα, τότε να το πάμε ακόμα πιο πίσω (στο π.Χ.) και άντε βγάλε άκρη εσύ τότε.

    Προφανώς και υπάρχουν "παραπόταμοι-παρακλάδια" στην γλώσσα μιας ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής, όμως τέτοιου είδους προβολές και μάλιστα, συνδυαζόμενοι με πολιτιστικές εκδηλώσεις, δείχνουν πως τίποτα δεν έχει οριοθετηθεί μέχρι σήμερα στον χώρο που ζεις και ζω. Αν αυτό εσύ το θεωρείς θεμιτό, σεβαστή η άποψή σου, αλλά μέχρι εκεί.

    Praetorian.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ta sxolia ta kaystika apo oti blepo den ta vgazis mipos se tsoyzoun ki esena; klise tin filada sou kai kane kamia ali doulia xeutiles

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. 5.28 otan les kaystika ti ennoeis? Na vrizoume xidaia se ena dimosio blog? An de theleis palikari mi mpaineis. Psaxe vres kai mpes se blog pou dexontai ta "kaystika".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. To chorio setina metonomastike se "skopos" stis 31/08/1926 (vlepe FEK 346/1926). I organotes tou festival den metonomasan tin setina. Afto egine me apofasi tis kivernisis pou dimosieftike sto proanaferomeno entipo tis kivernisis.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Γιατί τα βλέπετε πάντα από τη σκοπιά που σας συμφέρει? Χτυπάτε πάντα τον Βοσκόπουλο!!! Δεν αναρωτιέστε ούτε προσπαθείτε να μάθετε ποιοι είναι πίσω από τους συλλόγους συνδιοργανωτές!!Για παράδειγμα πίσω από τον υπ'αριθμ. 5 διοργανωτή σύλλογο που εκ του πονηρού δεν αναφέρετε ποιου χωρίου είναι (της Βεύης είναι για να το γνωρίζετε) κρύβεται ο "καθοδηγητής" Νεντέλκωφ Μήτσο(Κυριακού Δημήτριος) το ίδιο και το αυτό με τον Ασλάλκωφ Πάντε (Αναστασιάδης Παναγιώτης. Ο Ασπρίδης δεν έχει λόγο επ' αυτού? Γιατί δεν ζητάτε να πάρει θέση? Αρχηγός της μείζονος αντιπολίτευσης δεν είναι? Ο Κυριακού δεν εκλέχτηκε με τον Ασπρίδη? Ο νέος Πρόεδρος του συλλόγου της Βεύης (υπ'αριθμ. 5 των συνδιοργανωτών), δεν ήταν υποψήφιος με τον Ασπρίδη, καταγείς 3ος γιοα το τοπικό συμβούλιο? Ο Ασπρίδης και η Μούσιου συμφωνούν με την χορηγία-συνδιοργάνωση της παραπάνω εκδήλωσης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αυτός ο με αριθμό 5 Λαογραφικός Μορφωτικός Πολιτιστικός και Γυμναστικός Σύλλογος, έδρα δεν έχει? 'Ετσι σκέτος? ΛΑ.ΜΟ.ΠΟ.ΓΥ.ΣΥ. ποιανού? Μάλλον λα.μο.γιο έπρεπε να ονομάζεται. Βλέπε Νεντέλκωφ και Μπάνιτσα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΕΙΝΑΙ...
    ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΗ ΤΟ ΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΟ ΜΠΕΕΕΕΕ

    ΡΕ ΟΥΣΤ ΟΙ ΑΠΛΥΤΟΙ ΛΕΦΤΑ ΨΑΧΝΟΥΝ ΝΑ ΒΡΟΥΝΕ ΠΑΛΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Γιάννης Δημητριάδης11 Αυγούστου 2011 στις 12:18 π.μ.

    από πότε η διαπιστωτική αναφορά στην εθνοτική καταγωγή των κατοίκων ενός τόπου αποτελεί εθνικιστική ενέργεια..???

    ψέμματα είπε ο πρόεδρος της Οφτσάρανης/Μελίτης Ασλάκωφ για την συντριπτική αυτόχθονη μακεδονική πλειοψηφία των κατοίκων της..??

    η μήπως είναι ψέμμα η αναφορά στους τουρκορθόδοξους λιγοστούς κατοίκους , τους οποίους το ελληνικό κράτος εποίκησε το χωριό το 1922 και οι οποίοι σε τίποτε δεν διαφέρουν από τους τουρκομουσουλμάνους που παρέμειναν στις κοινές ασιατικές τους γενέτειρες...

    αν κάτι αποτελεί ακραία ρατσιστική και καταδικαστέα εθνικιστική ενέργεια αυτή είναι η ΜΗ αναγνώριση από τους στρατευμένους στον ελληνικό εθνικισμό ταγούς του Λέριν/Φλώρινας των θεμελιωδών δικαιωμάτων της μακεδονικής πλειοψηφίας...

    γλωσσικών, εθνοτικών, θρησκευτικών, όπως αρμόζει σε χώρα 30 χρόνια στην ΕΕ , όπως η πατρίδα μας η Ελλάδα

    από την αναγνώριση του μακεδονικού τους αυτοπροσδιορισμού , την εισαγωγή της μητρικής μακεδονικής γλώσσας τους στην κρατική εκπαίδευση, την ελεύθερη κυκλοφορία εφημερίδων, ράδιου , τηλεόρασης στη μακεδονική γλώσσα...

    όταν ακόμα και στη γειτονική Αλβανία οι βλάχικης και αλβανικής καταγωγής ελληνόφωνοι απολαμβάνουν γλωσσικών, εθνοτικών και θρησκευτικών δικαιωμάτων..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πόσο λάθος πιάνεις το θέμα κ. Δημητριάδη; Για ποιά συντριπτική "μακεδονική" πλειοψηφεία των κατοίκων της Μελίτης μιλάς; Αυτοί είναι Μακεδόνες και όλοι οι άλλοι δεν είναι; Δηλαδή ξύπνησε ένα πρωί ο Μέγας Αλέξανδρος και είπε στον πατέρα του..: "Τάτκο σο πράϊς;" Και ο Φίλιππος του είπε:.."Άρνο ντέτε τι, σο πράις;" Πως γίνεται να είναι "Μακεδόνες" χωρίς να είναι έλληνες; Που είδες εθνικιστικές ενέργειες πέρα από αυτές των Σκοπιανών; Γιατί αναφέρεσαι στο 1922 και όχι λίγα χρόνια νωρίτερα.. όταν αποφάσισαν όλοι αυτοί ξαφνικά να λέγονται Μακεδόνες; Πως γίνεται η εθνοτική τους καταγωγή να είναι "Μακεδονική"; Από που αποδεικνύεται αυτό; Από το βουλγάρικο ιδίωμα; Ποιος τους καταπίεσε τα τελευταία 60 χρόνια; Γιατί λένε στα παιδιά τους ότι ο Αλέξανδρος και οι κανονικοί ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ δεν μιλούσαν ελληνικά; Γιατί καπηλεύονται τη ελληνικότατη λέξη Μακεδόνας; Γιατί, γιατί, γιατί,... Βλέπεις μόνο ότι θέλεις να βλέπεις κ. Δημητριάδη.. Που είδες εσύ απόλαυση των δικαιωμάτων των ελλήνων της Αλβανίας τη στιγμή που κάθε χρόνο έχουμε και μια δολοφονία Έλληνα από εθνικιστές Αλβανούς; Η τελευταία έγινε πριν 6 μήνες. Τι απολαμβάνουν οι βλαχόφωνοι έλληνες των Σκοπίων πραγματικά ξέρεις; Αυτά που γράφεις περί δήθεν γλωσσικών και εθνοτικών δικαιωμάτων των "αυτοπροσδιοριζόμενων ("Μακεδόνων"), είναι όλα παραμύθια και σαπουνόφουσκες που ξεπήδησαν από τις θεωρήσεις της προπαγάνδας του Ίλιντεν. Αλήθεια μήπως ξέχασες και συ ότι οι αρχαίοι κανονικοί Μακεδόνες μιλούσαν ελληνικά, ότι είχαν όλοι τους ελληνικά ονόματα και ότι πίστευαν στους Ολύμπιους θεούς; Ξέχασες ότι οι Μακεδόνες είναι ελληνικό Δωρικό φύλο; Και κάθεσαι και γράφεις πως άλλοι είναι οι Μακεδόνες, και δεν τους επιτρέπουν να αυτοπροσδιορίζονται; Αν είναι δυνατόν... Την έχεις και συ μέσα σου την προπαγάνδα.. μέσα στο αίμα σου. Αλλιώς δεν εξηγείται το πως πιστεύεις αυτά που γράφεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εχουμε και λέμε:
    1) Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις προσπαθούν να δημιουργήσουν τετελεσμένα, να πουν "να ορίστε οι μακεδόνες ξύπνησαν", πολιορκιτικος κριός της πλάκας δηλαδή.
    2) το παιχνίδι της τοπικής αυτοδιοίκησης στη δυτική μακεδονία με τους συλλόγους που οργανώνουν τις εκδηλώσεις είναι σαφές, υπάρχουν υπόγειες διαδρομές. Ενδεχομένως μια απάντηση είναι ότι οι αυτοδιοικητικοί προφανώς δε θέλουν να στερηθούν τις ψήφους των "τρελλών του χωριού".
    3) τι είναι αυτο το ρατσιστικο μένος κατά των προσφύγων ελλήνων από πόντο, θράκη και μ.ασία. Αυτη η ναζιστική νοοτροπία ακριβώς αναδεικνύει το σλαβικό φυλετικό μίσος κατά των γειτόνων τους, ελλήνων, αλβανών, τούρκων που θεωρούνται άλλης κατηγορίας.
    4) εγώ και κάποιοι φίλοι μου αυτοπροσδιοριζόμαστε αρειανοί. απαιτούμε απο το κράτος να διδάσκεται η αρειανή γλώσσα στο δημόσιο σχολείο και να ακούγεται η αρειανή μουσική σε εκδηλώσεις με δημόσιες χορηγίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δημητριάδη είσαι εκτός τόπου και χρόνου κυριολεκτικά. Δεν στο λέω με κακία.. αλλά είσαι άλλο ένα θύμα παραπλάνησης. Και δεν γνώριζα ότι το άλλο όνομα του Μελιτέα.. είναι Όφτσαρ.. και ότι αυτό είναι μακεδονικό. Να σε ρωτήσω κάτι; Τα ονόματα Λυγκηστίς, Ηράκλεια, Λεβαία κ.α., τι ονόματα είναι; Να πας στο αρχαίο νεκροταφείο του Άγιου Παντελεήμονα στο Αμύνταιο. Εκεί βρέθηκε ένας τάφος ενός έφηβου. Ως εδώ (τίποτα το παράξενο για τους αυτοπροσδιοριζόμενους). Ξέρεις ποιο είναι το παράξενο για τους ψευτομακεδόνες; Ότι ο τάφος είναι 8.000 ετών και το όνομα του νεκρού είναι Μελέαγρος. Όχι Μελέαγκροφ.. η Μελεγκρόφσκι.. Μετά βγαίνετε εσείς και ονομάζετε αυτόχθονες "Μακεδόνες" τους σλαβόφωνους. Άρα αφού αυτοπροσδιορίζονται, σημαίνει ότι ποτέ δεν ήταν Μακεδόνες. Σημαίνει ότι προσπαθούν να γίνουν Μακεδόνες. Πως γίνεται οι αυτόχθονες να προσπαθούν να αυτοπροσδιοριστούν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Χαρακτηριστική είναι ή περικοπή των Αναμνήσεων του μακεδονόφωνου γκρεκομάνου Ν. Σπανού πού περιγράφει πώς ανακάλυψε δραστηριότητα του μακεδονικού κομιτάτου μέσα στην ίδια την Αθήνα!!!

    Εις Αθήνας ήλθαν ακριβώς 3 Οκτωβρίου 1899 καί εφρόντιζα δι’ εργασίαν.

    Οκτωβρίου 26 με αντάμωσεν ό Απόστολος Περόφσκης, με χαιρετά “Καλώς τόν καπετάνιο, μου λέγει. Μάς έβγαλες ασπροπρόσωπους τούς Μακεδόνας”. Αυτό ήτο κόλπο του.

    Μου λέγει ‘’Καπετάν Ναούμ, ελευθερία νά μην περιμένωμεν ούτε από τούς Βουλγάρους.

    Μόνον εμείς οι Μακεδόνες νά αγωνισθώμεν διά την Μακεδονίαν μας”.

    “Μάλιστα ήλθε ή ώρα” αμέσως του είπα. “Μπράβο, πολύ ώρα τά λες”. κάτι όμως είχα υποπτευθή.

    Έλαβε θάρρος όμως καί μου λέγει ότι “Άρχισαν οι Μακεδόνες νά ετοιμάζωνται. μάλιστα εδώ είναι κομιτάτον από Μακεδόνας καί στην Ρουμανίαν, Σερβίαν καί Βουλγαρίαν, θα ετοιμασθώμεν όλοι οι Μακεδόνες και θα δράσωμεν στην Μακεδονίαν, πρέπει νά εγγραφώμεν όλοι στο κομιτάτο”.

    Αμέσως εδέχθην εγώ και μου λέγει: “Συ ως καπετάνιος θα παίρνης 15 εικοσόφραγκα τον μήνα και μάλιστα να φύγης να μένης ή εις την Σερβίαν ή εις την Βάρναν της Βουλγαρίας, ώς πού νά ετοιμασθη το κομιτάτον εν έτος ή δύο καί δράσωμεν όλοι οι Μακεδόνες από όλα τα μέρη μαζί’’.

    Του είπα “Που θα βρούμε το κομιτάτον;” Μου λέγει πώς πρόεδρος του κομιτάτου εντός των Αθηνών είναι ένας Μακεδόνας από τον Περλεπέν(Πρίλεπ) της Μακεδονίας, είναι πρόεδρος του μακεδονικού πρακτορείου.

    Αμέσως του είπα “Πάμε”. Κινήσαμε, στην οδόν Αχαρνών ήτο το πρακτορείο. Μόλις φθάσαμε εκεί εμπήκαμε μέσα και με αφήνει στη σκάλα κάτω καί ανέβηκε αυτός.

    Μόλις παρουσιάστηκε, λέγει εις τούς συναθροισθέντας, οίτινες όλοι ήσαν χτίσται, σοβατζήδες και εργολάβοι, άπαντες εκ της επαρχίας Καστοριάς. “Έπεισα τον Βλάχο τον καπετάν Ναούμ καί τόν έφερα, τόν έχω κάτω”. Τότε κάποιος Χρήστος Μαρκουλής από το χωρίον Κοναστανέτσι Καστοριάς του λέγει μακεδονικά “βρε ζμίατα σε κλάβα να ποζούλατα” δηλ. “τό φείδι μπαίνει στον κόρφο, θα σε δαγκώση παρ’ τόν καί φύγε γλήγορα”.

    Εγώ τα άκουσα όλα. Κατεβαίνει κάτω καί μας λέγει πώς δεν είναι ό πράκτωρ εδώ, το απόγευμα ερχόμεθα. “Ας είναι, του λέγω, ερχόμεθα το απόγευμα”. Εμένα μου μπήκαν οι ψύλλοι στα αυτιά.

    Εβγήκαμε έξω 80 μέτρα μακρυά και του λέγω.· “Το απόγευμα θα ανταμωθούμε’’ λέγω δε ότι θα υπάγω στην οδόν Αχαρνών αριθμ. 92 εις τον προϊστάμενόν μου Κοντονικολάου Γεώργιον.

    Μόλις χωρίσαμε, έστριψα και γύρισα πίσω. Απέναντι του πρακτορείου ήταν μία ταβερνίτσα μικρή, εμπήκα μέσα, εζήτησα δύο συκωτάκια και μία πεντάρα ψωμί και πέντε κρασί εκάθησα σιγά-σιγά από το παραθυράκι και έβλεπα την πόρτα του πρακτορείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ακριβώς 12 και 20 μεσημέρι, ήτον ημέρα του Αγίου Δημητρίου, είδαν να βγαίνουν δέκα πέντε, τούς οποίους εγνώριζα, διότι τούς έβλεπα τακτικά στο καφενείο των κτιστάδων εις το Βαρβάκειον.

    Έγραψα τα ονόματά τους και μετά δέκα λεπτά βγήκαν άλλοι δέκα εννέα, των οποίων επίσης έγραψα τα ονόματά των και αυτών.

    Την άλλην ημέραν, του Αγίου Νέστορος, ώρα 10 επήγα εις τον κ. Στέφανον Δραγούμην, του τα είπα όλα όσα συνέβησαν και ό κ. Δραγούμης με έστειλεν εις τον κ. Πανάν γραμματέα του υπουργείου των εξωτερικών.

    Του είπα τα καθέκαστα. Μου λέγει να φροντίσω να ανακαλύψω και άλλα πράγματα. Τότε αμέσως εγώ ήρχισα τη δουλειά μου. Έκαμα μία παρέα από ενθουσιώδεις πατριώτας: τον Ιωάννην Κεφαλάν, Χρήστον Ζησιάδην, Θεόδωρον Θεοδωράκον εκ Μάνης και Γκάγκαν και ήρχισα μυστικά να ανακαλύπτω πολλά μυστικά των κομιτατζήδων, τα οποία έκαμα γνωστά εις τον Δραγούμην και Πανάν.

    Έμαθα πώς εις την Βάθην, εις την ταβέρναν των μακεδόνων αδελφών Λεκαφτσιέφ έφθασαν κομιτατζήδες από την Μακεδονίαν.

    Επήρα την παρέαν μου μόλις νύκτωσε, επήγα εκεί έβγαλα το πιστόλι και επυροβόλησα και έσπασα την λάμπαν. Αρχίσαμε τις μπιστολιές και εκτυπηθήκανε εξ, οι τέσσερες ήσαν κομιτατζήδες. Από μάς κτυπήθηκεν ό Γκάγκας, με μαχαίρι εις το χέρι και εφύγαμε χωρίς να συλληφθώμεν.

    Μετά ολίγας ημέρας επήγαμε εις την οδόν Πινακωτών εις το μπακάλικο του Ναούμ Ρούκα, εκεί τον εσπάσαμε εις το ξύλο και το μπακάλικο το εκάμαμε σαλεπιτζήδικο. Εν τέλει πολλά άλλα πράγματα εκάμαμε εντός των Αθηνών μέχρι του 1901....
    --------------------------------------------------------------------------
    ο μακεδονικός αγώνας για μια
    ανεξάρτητη Μακεδονία, απασχολούσε τους Μακεδόνες , πολύ πριν το Ιλιντεν,στις 2 Αυγούστου του 1903 ...

    και φυσικά πριν το αντιφασιστικό παρτιζάνικο του Τίτο το 1940...

    παρομοίως τα σχέδια του ελληνικού κράτους για κατάληψη και προσάρτηση της ΞΕΝΗΣ Μακεδονίας , ξεκινάνε ήδη από τα μέσα του 19 αιώνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. μόνο οι εθνικιστές της Ελλάδος αποδέχονται την θεωρία ότι η αρχαία μακεδονική ήταν διάλεκτος της αρχαίας ελληνικής..

    όλοι οι αναγνωρισμένοι επιστήμονες στον υπόλοιπο κόσμο θεωρούν την προφορική αρχαία μακεδονική γλώσσα στο γλωσσικό μεταίχμιο της δυτικά αυτής ιλλυρικής και της ανατολικά αυτής προφορικής αρχαίας θρακικής...

    οι οποίες παραπάνω γλώσσες ως προφορικές εξαφανίσθηκαν...

    από την άλλη επειδή συχνά γίνεται αναφορά σε ΜΗΤΡΙΚΗ γλώσσα ας μας δείξουνε οι εθνικιστές συμπολίτες μας , έστω έναν ομιλητή που έχει ως μητρική τουλάχιστον την μετεξέλιξη της αρχαίας ελληνικής , την καθαρεύουσα...???

    αυτή την ακατάληπτη ΞΕΝΗ γλώσσα , την οποία οι ομιλητές της μάθαιναν ΜΟΝΟ στα σχολεία ( όσοι πήγαιναν στην εποχή της μη υποχρεωτικής εκπαίδευσης ) και όχι στην οικογένειά τους, γεγονός που χαρακτηρίζει την μητρική γλώσσα, η οποία ομιλείται ήδη από την προσχολική περίοδο...

    προς τι λοιπόν η εθνικιστική σπουδή για την υπεράσπιση μιας ΞΕΝΗΣ γλώσσας, όπως η ελληνική καθαρεύουσα ...???

    παρεκτός της προσπάθειας ψευδούς οικειοποίησής της ως ΜΗΤΡΙΚΗΣ...

    οι σύγχρονοι Μακεδόνες δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα να αποδεχθούν την αρχαία μακεδονική γλώσσα ως διάλεκτο της αρχαίας ελληνικής γλώσσας αν αυτό ήταν ΑΛΗΘΕΙΑ...

    διότι πλην των άλλων η σημερινή μακεδονική γλώσσα , ΜΗΤΡΙΚΗ των σύγχρονων Μακεδόνων , δεν αποτελεί γραμμική μετεξέλιξη της αρχαίας μακεδονικής, παρά την ύπαρξη σχετικής γλωσσικής επίδρασης...

    αφού οι σημερινοί Μακεδόνες , ούτε βιολογική ούτε πολιτιστική οικειοποίηση των αρχαίων μακεδόνων επιδιώκουν..

    παρά μόνο ΣΕΒΟΝΤΑΙ και ΤΙΜΟΥΝ όλους ανεξαίρετα τους πολιτισμούς που αναπτύχθηκαν στη μακεδονική γη...

    ιδιαίτερα τον πολιτισμό της εποχής του αρχαίου μακεδονικού βασιλείου του Φιλίππου και του Αλέξανδρου...

    αλλά και του ρωμαϊκού μακεδονικού πολιτισμού καθώς και του βυζαντινού του ΜΑΚΕΔΟΝΑ Αυτοκράτορα Ιουστινιανού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. η προφορική μακεδονική γλώσσα στα μακεδονικά χωριά ΓΡΑΦΤΗΚΕ εκτός των άλλων από την ελληνική κυβέρνηση το 1925 , μέσα σε μόλις τρείς μήνες μετά από σχετική εντολή του ελληνικού υπέξ...

    με αποτέλεσμα ΔΥΟ εκδόσεις του γνωστού αναγνωστικού ΑΜΠΕΤΣΑΝΤΑΡ..

    μία με λατινική γραφή , στην Αθήνα, το 1925...

    και μία δεύτερη με κυρριλική , το 1926, στη Θεσσαλονίκη..

    αλλά και το ελληνοορθόδοξο πατριαρχείο εξέδωσε το 1857 μετάφραση από την ελληνική στην μακεδονική γλώσσα ιερών βιβλίων, για να μην χάσει τους μακεδόνες ορθόδοξους ..

    όπως και το ευαγγέλιο του Κονίκοβου ( μακεδονικό χωριό στα Γιαννιτσά Πέλλας , το οποίο το 1926 μετονομάσθηκε με κρατική απόφαση σε Δυτικόν ), το οποίο τυπώθηκε αργότερα το 1853 στο Σόλουν/Θεσσαλονίκη ...

    φυσικά και το Macedonian Lexicon - 16th Century , που τυπώθηκε στο παρίσι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. με ποιό τρόπο η ΑΤΤΙΚΗ γλώσσα , έφθασε να ομιλείται ΜΑΖΙΚΑ από αγράμματους και χωρικούς, κατοίκους απομακρυσμένων χωριών, αρχαιομακεδόνες, σε συνθήκες έλλειψης μέσων μαζικής μεταφοράς και επικοινωνίας ωσεί μητρική γλώσσα αποτελεί ένα από τα βάσιμα ερωτήματα..???

    πως εξηγείται το γεγονός ότι ΟΥΔΕΙΣ αγράμματος κάτοικος του νεοιδρυθέντος ελληνικού κράτους του 1826 δεν κατανοούσε κανένα αρχαιοελληνικό κείμενο και το γνώριζαν οι αμόρφωτοι στην αρχαία μακεδονία 2100 χρόνια πριν...???!!!

    ούτε φυσικά η προφορική γλώσσα του αμόρφωτου σύγχρονου μακεδόνα, εμπεριείχε αττικό λεξιλόγιο..

    πως εξηγείται ότι ακόμα και σήμερα η αρχαιοελληνική γλώσσα , λόγω της ιδιαίτερης δυσκολίας της για τον μέσο άνθρωπο του σημερινού επιπέδου αποτελεί κτήμα ΜΟΝΟ ενός ειδικού φιλόλογου , ο οποίος μάλιστα συχνά κάνει χρήση έτοιμων μεταφράσεων....???

    κανείς φυσικά δεν αμφισβητεί ότι η αττική ήταν η σημερινή αγγλική της εποχής...

    για αυτό υπάρχει στον δημόσιο γραπτό λόγο, των νομισμάτων, των αγγείων και των τάφων των πλουσίων της εποχής...

    επ΄ ουδενί όμως αυτό σημαίνει ότι ήταν η ΜΗΤΡΙΚΗ προεκπαιδευτική γλώσσα των κατοίκων της λεκάνης της μεσογείου...

    πολύ περισσότερο ότι αυτή η αγγλική της εποχής συνδέονταν γραμμικά με την πολιτιστική ταυτότητα των ομιλητών της..

    με ποιό τρανό παράδειγμα τους ΕΒΡΑΙΟΥΣ απόστολους που έγραψαν την Αγία Γραφή όχι στην μέχρι σήμερα μητρική εβραϊκή τους γλώσσα αλλά στην αγγλική της εποχής, την αττική, την οποία ως μορφωμένοι έμαθαν και γνώριζαν...

    μήπως και αυτοί ήταν αρχαιοέλληνες...!!!

    όπως νωρίτερα έκανε και η στρατιωτική διοίκηση του Αλέξανδρου του Μακεδόνα , στην ασιατική της εκστρατεία και επικράτεια , όπου έκανε χρήση της αττικής με σκοπό την οργανωμένη και αποτελεσματική διοίκησή της...

    σε αντίθεση με την χρήση της αρχαιομακεδονικής γλώσσας ανάμεσα στους μακεδόνες στρατηγούς , κατά την μάχη του παλαιού ίλιντεν , στις 2 Αυγούστου του 338 π.χ στη Χαιρώνεια, ανάμεσα στους Μακεδόνες και τους από τότε εχθρούς τους Έλληνες...

    με προφανή σκοπό την μη κατανόησή των στρατιωτικών συζητήσεων τους από τους αρχαιοέλληνες εχθρούς...

    οι οποίοι φυσικά δεν γνώριζαν την αρχαιομακεδονική προφορική γλώσσα...

    διότι αν ήταν διάλεκτος της ελληνικής θα αντιλαμβάνονταν τον βασικό της κορμό και θα προδίδονταν οι μακεδόνες...

    όπως συμβαίνει με τις διαλέκτους...

    όπως και η χρήση της αρχαιομακεδονικής και όχι της αττικής από τον αλέξανδρο, πριν τον θάνατό του και την αντίδραση των αρχαιοελληνόφωνων μειοψηφούντων στρατηγών του...

    αλλά και ο ισχυρισμός περί ΜΙΑΣ μόνο αρχαιομακεδονικής διαλέκτου της ελληνικής είναι αβάσιμος...

    όταν οι πολύ ποιό ανώτερες τεχνικές και κοινωνικές συνθήκες στη Μακεδονία , 20 αιώνες μετά ανέδειξαν την ύπαρξη ΟΚΤΩ καταγεγραμμένων διαλέκτων της σύγχρονης μακεδονικής γλώσσας...!!!

    οι οποίες φυσικά δεν έχουν άμεση σχέση με την αρχαιομακεδονική του αλέξανδρου, παρότι ψήγματά της ανιχνεύονται..

    την ξεχωριστή και διακριτή από την αρχαιοελληνική, την αρχαιομακεδονική γλώσσα υποστηρίζουν όλοι πλέον οι αναγνωρισμένοι αρχαιοελληνολάτρεις δυτικοί επιστήμονες :
    Βorza, Pluton, Green, Sea, Badian...

    τελευταία μετεστράφη και ο υπότροφος του ελληνικού υπέξ Hammont...

    φίλος του προπηλακισθέντος από τους χρυσαυγίτες στην Αθήνα , του παγκοσμίας αναγνώρισης γλωσσολόγου και ειδικού στην σύγχρονη μακεδονική γλώσσα Φρίντμαν...

    προσγειώνοντας στα νεότερα χρόνια μαθαίνουμε ότι ο ήρωας Κολοκοτρώνης στην Δίκη του ζήτησε και έλαβε Διερμηνέα από την μητρική του αλβανική στην γλώσσα του Δικαστηρίου την εκκλησιαστική ελληνική...!!!

    ΓΚΡΤΣΙ ΝΤΟΣΤΑ ΛΑΖΕΤΕ/ Ελληνες σταματήστε να ψεύδεσθε , όπως λέει και το μακεδονικό τραγούδι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. η προφορική αρχαία μακεδονική γλώσσα ήταν μητρική των αρχαίων μακεδόνων και παντελώς διαφορετική από την αττική αρχαιοελληνική ή οποία ήταν κτήμα μόνο των επιφανών αρχαιομακεδόνων και την οποία ώς ΞΕΝΗ γλώσσα την έμαθαν από ελληνόφωνους της εποχής, όπως ο Αριστοτέλης...

    παρομοίως και πολύ περισσότερο η εθνοτική ταυτότητα των αρχαίων μακεδόνων, ιδιαίτερα των αμόρφωτων ουδεμία σχέση είχε με την εντελώς διαφορετική εθνοτική ταυτότητα των αρχαίων ελλήνων...

    με τους οποίους οι σχέσεις ήταν εχθρικές...

    ουδείς σοβαρός σύγχρονος μακεδόνας διεκδικεί βιολογική ή πολιτιστική καταγωγή από τους αρχαίους μακεδόνες του αλέξανδρου....

    ούτε φυσικά γλωσσική και εθνοτική..
    άλλο η αρχαιομακεδονική γλώσσα και άλλο η σύγχρονη μακεδονική , η οποία αποτελεί την κοιτίδα όλων των συγγενών της γλωσσών....

    στην οποία σύγχρονη μακεδονική εντοπίζονται και αναζητούνται στοιχεία από την π.χ εποχή...


    ούτε διεκδικεί καταγωγή από τους μακεδόνες της ρωμαϊκής , βυζαντινής , οθωμανικής μακεδονίας...

    παρά μόνο από τους μακεδόνες βιολογικούς και οικογενειακούς τους αποδεδειγμένους πρόγονους...

    σε αντίθεση με μερικούς τουρκοορθόδοξους ακρίτες , με τους οποίους το ελληνικό κράτος εποίκησε την νότια μακεδονία μόλις το 1922...

    και οι οποίοι διεκδικούν αρχαιοελληνική καταγωγή και ταυτόχρονα αρχαιομακεδονική...

    ως απόγονοι των στρατιωτών του Μέγα Αλέξανδρου, του Μακεδόνα Στρατηλάτη...

    παρότι τίποτε το ελληνικό δεν κατέχουν...

    παρά μόνο τουρκικά πολιτιστικά στοιχεία , ΙΔΙΑ με τους τουρκομουσουλμάνους που παρέμειναν στις ασιατικές γενέτειρες τους...

    σε αντίθεση με τους σύγχρονους Μακεδόνες οι οποίοι παρότι μένουν στίς ίδιες πολυκατοικίες με τους Βλάχους ξεχωρίσουν με τρόπο ξεκάθαρο και πειστικό...

    αν οι διάφοροι Ακρίτες είχαν λίγη μπέσα θα έπρεπε να σωπούν για τα τεράστια εγκλήματα που κάνανε στους Μακεδόνες συμπολίτες τους...

    οι οποίοι τους υποδεχθήκαν και τους φιλοξένησαν με τον καλύτερο τρόπο...

    αντι να ξεπερνούν τα όρια της Αχαριστίας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Δεν υπάρχει βρε άνθρωπε Δωρική διάλεκτος που ΔΕΝ θεωρείται ελληνική. Και η κουτσή Μαρία ξέρει πως η αρχαία μακεδονική ήταν Δωρική. Εσύ λέγε τα δικά σου που κινούνται στα πλαίσια μόνο του τελευταίου αιώνα. Να σβήσουμε δηλαδή ιστορία χιλιάδων ετών για να αποδεχθούμε τις δικές λεπτομέρειες. Δωρική = ελληνική κατάλαβέ το. Και η θρακική και η Ιλλυρική ήταν δωρικές διάλεκτοι. Πας ομιλών δωρική διάλεκτο = έλληνας. Το "μπέγαμε" βγαίνει απ΄το πήγαμε, φύγαμε. Η "όγαν" από την φλόγαν, το "ρέτσι μου" από το ρώτησε με. Και ξέρω άλλες 200 λέξεις του ιδιώματος που βγαίνουν από την αρχαία ελληνική. ΞΥΠΝΑ ΚΑΙ ΣΥ ΚΙ ΑΛΛΟΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ΕΝΑ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΚΡΑΤΙΔΙΟ ΣΑΝ ΚΑΚΟ ΣΠΥΡΙ ΣΤΟ ΚΩ.. ΕΙΝΑΙ. ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ? ΠΑΡΑΣΙΤΑ ΠΟΥ ΕΤΡΩΓΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΡΟΑΤΕΣ ΤΟΥΣ ΣΛΟΒΕΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΕΡΒΟΥΣ. ΤΩΡΑ ΘΕΛΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΤΙ ΦΤΙΑΞΑΝ ΤΙ ΔΩΣΑΝ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ. ΠΟΥ ΗΤΑΝ? ΠΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ? ΤΙ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΟΥΣ? ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΜΕΣΑ.ΟΙ "ΓΥΦΤΟΙ" ΤΗΣ ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑΣ ΓΙΝΑΝ ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ. ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΦΤΥΝΟΥΝ ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ. ΑΣ ΠΕΤΑΧΤΟΥΝ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ (ΝΟΜΙΖΩ) ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ ΝΑ ΔΟΥΝ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ "ΜΕΓΑΛΟ ΕΛΛΗΝΑ ΣΤΡΑΤΗΛΑΤΗ" ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΡΚΕΣΕΙ ΓΙΑ ΑΡΚΕΤΟ ΚΑΙΡΟ. ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ,ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΓΝΩΣΤΗ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ, ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΑΣ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΝ ΝΕΖΝΑΜΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ΤΟΣΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΓΡΑΦΟΥΝ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΟΥΜΕ? ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΡΩΤΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ. ΚΑΙ ΜΗ ΜΟΥ ΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΟΤΙ ΜΙΛΑΜΕ ΣΟΒΑΡΑ? ΣΟΒΑΡΑ ΚΑΙ ΑΝΩΝΥΜΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ. ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΚΡΑΤΟΣ ΖΟΥΜΕ. ΤΙ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΕΞΟΡΙΣΟΥΜΕ? ΟΧΙ, ΤΟΤΕ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΜΑΣ ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΕΙ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Μακεδόνες και "Μακεδόνες"!!!
    Πληττόμενοι Μελίτης και Αχλάδας!!!
    (Αλήθεια, πόσοι πληττόμενοι -χωραφιών- των πραπάνω χωριών βολεύτηκαν στη ΔΕΗ, στα ορυχεία και στην Αστυνομία και παίζουν την "φλογέρα" τους τώρα; Θα γράψουμε από αύριο τα ονόματά τους και τι δηλώνουν στην ΔΟΥ Φλώρινας)
    Τουρκοορθόδοξοι και Βλάχοι που μένετε σε πολυκατοικίες με "εντοπίους" που ξεχωρίζουν!!! (αυτό πάλι; πως ξεχωρίζουν βρε παιδάκι μου; κέρατα έχουν ή τέσσερα πόδια;)
    Αρχαιο-"μακεδόνες" και αρχαιο-"έλληνες" που μιλούσατε την "Αγγλοελληνική" γλώσσα των ελληνιστικών, αποστολικών, βυζαντινών, νεοελληνικών χρόνων και παίζετε φλογέρες, τούμπανα, γκάιντες και καίγεστε από οίστρο ποίησης και λογοτεχνίας, ΕΛΑΤΕ αδέλφια ΟΛΟΙ μαζί να τιμήσουμε τον πρώτο νικητή φλογέρας (όποιος μου γράψει το όνομά του, καλός βοσκός από την Μελίτη) και να φάμε καρπούζι νυχτιάτικα(μόνο ελληνικά το ξέρω)!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ρε παιδιά θα τρελλαθώ. Ακούστε τι έγραψε "κάποιος" παραπάνω: "Μόνο οι εθνικιστές Έλληνες πιστεύουν ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες μιλούσαν ελληνικά. Φανταστείτε δηλαδή σε τι κόσμο ζούνε οι άνθρωποι.
    Δεν μπορώ να καταλάβω πραγματικά κάτι πολύ απλό: Αφού όλοι αυτοί οι ψευτομακεδόνες, γνωρίζουν ότι τα ονόματα όλων των βασιλέων της Μακεδονικής Δυναστείας, αλλά και των προγόνων τους αλλά και των απογόνων τους ήταν ΕΛΛΗΝΙΚΑ.. Πως γίνεται να ΜΗ μιλούσαν ελληνικά ή κάποια διάλεκτο της ελληνικής γλώσσας τέλος πάντων; Δεν σε βγάζουν μόνο έξω απ΄τα ρούχα σου τέτοιοι κολλημένοι, ανιστόρητοι και φανατικοί οπισθοδρομικοί άνθρωποι, αλλά σε εξοργίζουν.. Δεν λέω τίποτα άλλο.. δεν μπορώ.. με τρέλανε ο τύπος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Αγαπητά μας αδέρφια που είστε από την ΣΕΤ(Ι)ΝΑ! Μη πως κατέχετε τη θα πει στα ντόπια ΣΕΤ(Ι)ΝΑ; Δεν ξέρετε γιατί δεν υπάρχει!!!!!! Η λέξη αυτή είναι σύμπτυξη του ¨ΣΑΝ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ¨
    Αλήθεια το sho prais μη πως θα πει τη πράττεις!!!!!!! Kadi odish; Odam doma αυτό θα πει Που οδεύεις; Οδεύω στο δώμα μου!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Αυτά τα λίγα που σας ανέφερα είναι σλάβικα ή ολοκάθαρα Ελληνικά ;
    Η γιαγιά μου πήγαινε στα νεκροταφεία (σήμερα η μητέρα μου) να μνημονεύσει τους προγόνους μας με ένα ψάθινο πανέρι γεμάτο φρούτα, ξηρούς καρπούς κ.α την λεγομένη malata! Αλήθεια τα θα πει malatα; Προέρχεται από το μελετώ!! Φέρνω στο νου μου νοερά (αφού είμαι στα νεκροταφεία) τους προγόνους και κάθε αγαπητό μου πρόσωπο που ξεκίνησε το αιώνιο του ταξίδι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Επειδή τρελαναμε τον κόσμο με τις ανταπαντησεις, προκαλώ τον Παντε Ασλακοφ και τουσ συνεταιρους του αδερφους, να δειξουν στους αφελείς που τους ΄΄θαυμαζουν''(Μελιτιανούς), τις συμβάσεις που εχουν υπογράψει με τα Σκόπια από τότε που αρχισαν να δουλευουν μεσα. Να δουν επίσης και την διαδρομή των χρημάτων που διαθέτει ο ''Παράνομος''.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Οι "αυτοπροσδιοριζόμενοι" δεν έχουν την ικανότητα να κατανοήσουν ότι το ιδίωμα περιέχει μέσα αρχαίες ελληνικές λέξεις. Πάνω από το 50% των λέξεων που χρησιμοποιούν είναι της αρχαίας βαριάς ελληνικής δωρικής διαλέκτου. Δηλαδή της γλώσσας που μιλούσαν οι αρχαίοι Έλληνες Μακεδόνες. Ειδικά στην περιοχή του Μοναστηρίου οι λέξεις αυτές είναι πιο καθαρά ελληνικές. Για να τις "πιάσει" όμως εύκολα κάποιος που τις ακούει πρέπει να ξέρει καλά ελληνικά. Φανταστείτε δηλαδή ότι είναι πιο ελληνικά και από την νεοελληνική καθομιλουμένη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

    Το ΛΕΞΙΚΟ Τουρκικών Δανείων της Ελληνικής Γλώσσας είναι μια συλλογή ελληνικών λέξεων που προέρχονται από την τουρκική γλώσσα ή έχουν υποστεί την επίδρασή της.

    Η παρουσίαση αυτή είναι δείγμα της συνολικής μελέτης που περιλαμβάνει περισσότερες από 5.000 ελληνικές λέξεις (πρωτότυπες, παράγωγα και σύνθετα).

    Η μέθοδος δημιουργίας του ΛΕΞΙΚΟΥ ΤΔΕΓ ανήκει στο χώρο της οργάνωσης ροής πληροφοριών. Βασίζεται στην ανάλυση και το σχεδιασμό δεδομένων (data analysis and design), δηλαδή τη συλλογή, επεξεργασία και παρουσίαση πληροφοριών - δεδομένων.

    Χρησιμοποιούνται πίνακες για την ταξινόμηση και την ομαδοποίηση των πληροφοριών, καθώς και κωδικοί οι οποίοι αντικαθιστούν μακροσκελείς και επαναλαμβανόμενες πληροφορίες.

    Γίνεται λεπτομερής αναφορά στις πηγές από τις οποίες έχουν αντληθεί οι πληροφορίες (ερμηνεύματα, προέλευση λέξεων, ερμηνεία τουρκικών λέξεων κ.λπ.) με τρόπο ώστε ο αναγνώστης να μπορεί όχι μόνο να γνωρίσει τις απόψεις των πηγών αλλά και να συγκρίνει τις μεταξύ τους ομοιότητες ή/και διαφορές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. μερικές μόνο από τις χιλιάδες τουρκικές λεξεις στην ελληνικη γλώσσα
    (συνεισφορά των πατριαρχικών από την Τουρκία , με μητρική γλώσσα την τουρκική )

    στις παρενθέσεις με έντονα γράμματα αναγράφονται οι αντίστοιχες Ελληνικές ή η σημασία τους):

    αλάνι (αλήτης), αλάνα (ανοιχτός χώρος), αγάς (δεσποτικός-αυταρχικός), αγιάζι (πρωινό ή νυχτερινό κρύο), γιαούρτι (πηγμένο γάλα), καρπούζι (υδροπέπων), μενεξές (εύοσμο λουλούδι), σουγιάς (μαχαιράκι), τενεκές (δοχείο), φλιτζάνι (κύπελλο), τσέπη (θυλάκιο), ταβάνι (οροφή), τζάκι (παραγώνι), καΐκι (βάρκα), μελτέμι (άνεμος ετησίας), μανάβης (οπωροπώλης), μπακάλης (παντοπώλης), γλέντι (διασκέδαση), καβγάς (φιλονικία), κέφι (ευδιαθεσία), χατίρι (χάρη), ντέρτι (καημός), ταβατούρι (σύγχυση), τσιμπούκι (καπνοσύριγγα), χασάπικο (κρεοπωλείο), ντουλάπι (ιματιοθήκη), δερβένι (κλεισούρα), μπαϊράκι (σημαία), τσομπάνης (βοσκός-ποιμένας), γιλέκο (περιθωράκιον), χαμπάρια (αγγελία-νέα), γιαπί (οικοδομή), γιακάς (περιλαίμιο), γιαρμάς (ροδάκινο), γινάτι (πείσμα), γιουρούσι (επίθεση), γκέμι (χαλινάρι), γούρι (τύχη), γρουσούζης (κακότυχος), γκάιντα (άσκαυλος), εργένης (άγαμος), ζαμάνια (μεγάλο χρονικό διάστημα), ζαρζαβατικά (λαχανικά), ζόρι (δυσκολία), ζουμπούλι (υάκινθος), καβούκι (καύκαλο), καβουρδίζω (φρυγανίζω-ξεροψήνω), καζάνι (λέβητας), καζμάς (αξίνα-σκαπάνη), καλέμι (γραφίδα), καλούπι (μήτρα-πρότυπο), κάλπικος (κίβδηλος), καπάκι (σκέπασμα-κάλυμμα), καραούλι (φρουρά-σκοπιά), κουβάς (κάδος-αγγείο), ντιπ για ντιπ (ολωσδιόλου), κατσίκα (ερίφι-γίδα), κελεπούρι (ανέλπιστο εύρημα), κιμάς (ψιλοκομμένο κρέας), κιόσκι (περίπτερο), κολάι (ευκολία-άνεση), κολαούζος (οδηγός), κόπιτσα (πόρπη), κοτζάμ (τεράστιος-πελώριος), κοτσάνι (μίσχος), καφάσι (κιβώτιο), κότσι (αστράγαλος), κουβαρντάς (γενναιόδωρος-ανοιχτοχέρης), κουμπαράς (δοχείο χρημάτων), κουσούρι (ελάττωμα-μειονέκτημα), κουτουρού (ασύνετα-απερίσκεπτα), λαγούμι (υπόνομος-οχετός), λαπάς (χυλός), λεβέντης (ανδρείος-ευσταλής), λεκές (κηλίδα), λελέκι (πελαργός), λούκι (υδροσωλήνας), μαγιά (προζύμη-ζυθοδύμη), μαγκάλι (πύραυνο), μαγκούφης (έρημος), μαινδανός (πετροσέλινο-μακεδονίσι), μαντζούνι (φάρμακο), μαούνα (φορτηγίδα), μαράζι (φθίση), μαραφέτι (μικρό εργαλείο), μασούρι (μικρό ξύλο), μαχαλάς (συνοικία), μεζές (ορεκτικά), μεντεσές (στρόφιγγα), μεράκι (πόθος), μερεμέτι (επισκευή-επιδιόρθωση), μουσαμάς (κερωμένο-αδιάβροχο ύφασμα), μουσαφίρης (φιλοξενούμενος-επισκέπτης), μπαγιάτικο (μη νωπό), μπαγλαρώνω (δένω-φυλακίζω), μπαλτάς (πελέκι), μπάμια (ιβίσκος ο εδώδιμος), μπαμπάς (πατέρας), μπαμπαλής (ο πολύ γέρος), μπαξές (περιβόλι-κήπος), μπαρούτι (πυρίτιδα), μπατζάκι (κνήμη-σκέλη), μπατζανάκης (σύγαμπρος-συννυφάδα), μπατίρισα (πτωχεύω-χρεοκοπώ), μπαχαρικό (αρωματικό άρτυμα), μπεκρής (μέθυσος), μπελάς (ενόχληση), πούστης-μπινές (κίναιδος-ασελγής), μπογιά (βαφή-χρώμα), μπογιατζής (ελαιοχρωματιστής-υδροχρωματιστής), μπόι (ανάστημα-ύψος),

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. μπόλικος (άφθονος), μποστάνι (λαχανόκηπος), μπόσικος (χαλαρός), μπούζι (πάγος-ψύχρα), μπουλούκι (στίφος-άτακτο πλήθος), μπουλούκος (καλοθρεμμένος-παχουλός), μπουνταλάς (κουτός-ανόητος), μπουντρούμι (φυλακή), μπουρί (καπνοσωλήνας), μπούτι (μηρός), μπούχτισμα (κορεσμός), νάζι (κάμωμα-φιλαρέσκεια), νταμάρι (φλέβα-λατομείο), νταμπλάς (αποπληξία), νταντά (παραμάνα-τροφός), νταραβέρι (συναλλαγή-αγοραπωλησία), ντελάλης (διαλαλητής), ντελής (παράφρονας), ντιβάνι (κρεβάτι), ντουβάρι (τοίχος), ντουμάνι (καταχνιά-καπνός), ντουνιάς (κόσμος-ανθρωπότητα), παζάρι (αγορά-διαπραγμάτευση), παντζάρι (κοκκινογούλι-τεύτλο), παντζούρι (παραθυρόφυλλο), παπούτσι (υπόδημα), περβάζι (πλαίσιο θυρών), πιλάφι (ρύζι), σακάτης (ανάπηρος), σαματάς (θόρυβος), σεντούκι (κιβώτιο), σέρτικο (τσουχτερό, βαρύ), σινάφι (συντεχνία, κοινωνική τάξη), σιντριβάνι (πίδακας), σιρόπι (πυκνόρρευστο διάλυμα ζάχαρης), σαΐνι (ευφυής), ρουσφέτι (χαριστική εξυπηρέτηση), σοβάς (ασβεστοκονίαμα), σόι (καταγωγή-γένος), σοκάκι (δρόμος), σόμπα (θερμάστρα), σουλούπι (μορφή-σχήμα), ταμπλάς (αποπληξία-συγκοπή), ταπί (χωρίς χρήματα), ταραμάς (αυγοτάραχο), τασάκι (σταχτοδοχείο), ταχίνι (αλεσμένο σουσάμι), ταψί (μαγειρικό σκεύος), τεκές (καταγώγιο), τεμπέλης (οκνηρός-ακαμάτης), τερτίπι (τέχνασμα-απάτη), τεφαρίκι (εκλεκτό-αριστούργημα), τεφτέρι (κατάστιχο), τζάμι (υαλοπίνακας-γυαλί), τσάμπα (δωρεάν), τζαναμπέτης (κακότροπος-δύστροπος), τόπι (σφαίρα), τουλούμι (ασκός), τουλούμπα (αντλία), τουμπεκί (σιωπή), τράμπα (ανταλλαγή), τσαΐρι (λιβάδι-βοσκοτόπι), τσακάλι (θώς), τσακίρης (γαλανομάτης), τσακμάκι (αναπτήρας), τσάντα (δερμάτινη θήκη), τσαντίρι (σκηνή), τσαπατσούλης (ανοικοκύρευτος-άτσαλος), τσάρκα (επιδρομή-περιπλάνηση), τσατίζω (εξοργίζω-προσβάλω), τσαχπίνης (κατεργάρης-πονηρός), τσιγκέλι (αρπάγη-σιδερένιο άγκιστρο), τσιφούτης-τσιγκούνης (φιλάργυρος-σφιχτοχέρης), τσιράκι (ακόλουθος), τσίσα (ούρα), τσίφτης (άψογος-ικανός), τσουβάλι (σακί), τσουλούφι (δέσμη μαλλιών), φαράσι (φτυάρι-σκουπιδολόγος), φαρσί (τέλεια-άπταιστα), φυντάνι (φυτώριο), φιστίκι (πιστάκη), φυτίλι (θρυαλλίδα), φουκαράς (κακομοίρης-άθλιος), φουντούκι (λεπτοκάρυο-λευτόκαρο), φραντζόλα (ψωμί), χαβούζα (δεξαμενή νερού), χάζι (ευχαρίστηση), χαλαλίζω (συγχωρώ), χάλι (άθλιο), χαλί (τάπητας), χαλκάς (κρίκος), χαμάλης (αχθοφόρος), χάνι (πανδοχείο), χάπι (καταπότι), χαράμι (άδικα), χαρμάνης (χασισοπότης), χαρτζιλίκι (μικρό χρηματικό ποσό), χαφιές (καταδότης), χουζούρεμα (ανάπαυση), χούι (ιδιοτροπία), χουνέρι (πάθημα-εξαπάτηση).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. οι αμόρφωτοι αρχαίοι μακεδόνες μιλούσαν την προφορική αρχαία μακεδονική...

    οι μορφωμένοι αρχαίοι μακεδόνες έμαθαν από ελληνόγλωσσους δασκάλους την ΞΕΝΗ και μέχρι σήμερα δυσνόητη αρχαία ελληνική...

    ΔΥΟ διακριτές και διαφορετικές γλώσσες...

    ΚΑΝΕΙΣ σημερινός κάτοικος της πατρίδος μας δεν έχει μητρική την ελληνική...

    οι μητρικές γλώσσες των κατοίκων στην Ελλάδα , σύμφωνα και με την ΕΕ είναι : τουρκική, αλβανική,μακεδονική, βλάχικη, πομάκικη (ανατολική έκδοση της μακεδονικής )

    οι μακεδόνες όπως όλα τα πολιτισμένα έθνη τιμούν και δεν αποκρύπτουν τα ξένα γλωσσικά δάνεια , όπως τα ελληνικά...

    σε αντίθεση με τους εθνικιστές της χώρας μας που αφενός τα κρύβουν , αφετέρου προβαίνουν σε απίστευτες πρωτόγονες ετυμολογικές αλχημείες, προκαλώντας την θυμηδία όλης της ανθρωπότητας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Κοίτα να δεις γιατί σας λέω αστοιχείωτους και κολλημένους: Το ότι χρησιμοποιούνται αυτές οι λέξεις στην ελληνική δεν σημαίνει ότι η ελληνική προέρχεται από την τουρκική. Οι λέξεις της δικής σου γλώσσας δεν ξεπερνούν τις 900. Η τουρκική αποτελείται από 3.000 περίπου λέξεις.. και η ελληνική από 60.000 λέξεις. Για του λόγου το αληθές όλες αυτές οι ελληνικές λέξεις είναι συγκεντρωμένες εδώ και χρόνια σε πανεπιστήμιο των Η.Π.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Αλλά, αν μιλάς σε τοίχο, δεν πρέπει να περιμένεις και πολλά πράματα. Δεν έχω τον χρόνο να σου αποδείξω πόσο λάθος πιάνεις το θέμα. Οι βασικές αρχές και πληροφορίες που έχεις μέσα στο έρμο το μυαλό σου.. είναι λάθος. Ξεκινάς από λάθος βάση και από λανθασμένες πληροφορίες που υποστηρίζουν μόνο κάτι ψεύτες και ανιστόρητοι προς Σκόπια μεριά. Το έχεις φάει το παραμύθι και δεν μπορείς να το καταλάβεις. Όπως σου είπα: η Ελληνική αποτελείται από 60.000 λέξεις (ίσως και παραπάνω) και έρχεσαι εσύ να μας πεις ότι η ελληνική αποτελείται από τουρκικές και αλβανικές λέξεις, που οι δυο μαζί δεν πιάνουν ούτε τις 10.000 λέξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ MICROSOFT. ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΔΑΝΕΙΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ. ΤΙ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ. ΚΑΙ ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΣΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ Η Ε.Ε. ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΛΕΣ ΜΑΛ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Τους σκοπιανούς τους μαθαίνουν να είναι μακεδόνες
    Τους έλληνες τους μαθαίνουν να είναι χριστιανοί
    Ούτε τον έναν ούτε στον άλλον μπορείς να τον πείσεις ότι δεν είναι έτσι επειδή έτσι τον έμαθαν οι εξουσιαστές σου από μικρό.
    Γιατί αυτό πιστεύουν και στην πίστη δεν χώρα ιστορία και σκέψη, για αυτό και λέγετε πίστη…τι ψάχνετε τώρα.. έτσι πιστεύουν μερικοί.. ότι είναι μακεδόνες και όχι έλληνες.. δεν αλλάζει αυτό όπως ο έλληνας που του έμαθαν να είναι με το χριστουλι…Όπως σε μάθουν από μικρό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. ξεχωριστή εθνοτική ταυτότητα , με διακριτό παραδοσιακό πολιτιστικό περιεχόμενο ελληνικό δεν υπάρχει...

    ούτε ένα παραδοσιακό τραγούδι , ούτε ένας παραδοσιακός χορός , ούτε μια παραδοσιακή φορεσιά , παραδοσιακή συνταγή φαγητού ή γλυκού ΔΕΝ είναι ελληνική...

    ούτε ο αλβανικός τσάμικος, ούτε η αλβανική φουστανέλα...

    ούτε ο τουρκικός καρσιλαμάς, ζεϊμπέκικο , χασοποσέρβικο , καραγκιόζης τουρκικός και με τη βούλα της ΟΥΝΕΣΚΟ, ντολμά, μπακλαβά, κανταϊφ...

    ούτε η βλάχικη γκλίτσα , μπόμποτα, ο βλάχικος χορός μπεράτι, κ.λ.π

    ούτε φυσικά ο μακεδονικός χορός πουστσένο, στάνκενα, τικφέσκινο, τα χιλιάδες μακεδονικά παραδοσιακά τραγούδια, η πλειοψηφία των οποίων προέρχεται από την νότια μακεδονία του αιγαίου...

    ούτε φυσικά ΜΗΤΡΙΚΗ / ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ /ΠΡΟΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ελληνική γλώσσα υπάρχει...

    παρά μόνο η ξένη ΚΡΑΤΙΚΗ, η οποία λειτουργεί σε αυστηρά μονοπωλιακό χαρακτήρα, με την δια ροπάλου απαγόρευση εισαγωγής και δημόσιας χρήσης της μητρικής γλώσσας...

    είτε της τουρκικής των ασιατών εποίκων..

    είτε της αλβανικής των απογόνων των αλβανών επαναστατών του Μωριά- κολοκοτρώνη , μπουμπουλίνα, μπότσαρη, ανδρούτσου..

    είτε της μακεδονικής βιολογικών απογόνων των εληνόφωνων γκότσε ντέλτσεφ από κιλκις/κούκους, κρστε μισίρκωφ από πόστολ/πέλλα γιαννιτσών, γκέλε γκάτσεφ/αγγελή γάτσου από σαρακίνοβο έδεσσας και τσάμη καρατάσου από ντομπρά/καλή βέροιας...

    είτε της βλάχικης , μητρικής των απογόνων των Βλάχων και μη Ελλήνων φιλικών ρήγα φερραίου,ξάνθου, τσακάλωφ και των ευεργετών αβέρωφ , ζάππα, αρσάκη, κ.λ.π

    η ελληνική εθνοτική ταυτότητα έχει ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟ περιεχόμενο, άκρως επιθετικού και επικίνδυνα ρατσιστικού χαρακτήρα, ο λεγόμενος ελληνισμός....

    τον οποίο υπερασπίζονται φανατικά ιδιοτελώς και λόγω ανασφάλειας , κυρίως οι τουρκοορθόδοξοι από την τουρκία...

    παρότι σε τίποτε δεν διαφέρουν από τους τουρκομουσουλμάνους , όπως ο πόντιος χριστιανός νομάρχης από τον πόντιο μουσουλμάνο γείτονα πρωθυπουργό ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Δεν είσαι καλά.. στο λέω να το ξέρεις.. μιλάς με επιλεκτικές θεωρήσεις μη μπορώντας να δεις ευρύτερα και από την αρχή το θέμα. Και η αρχή είναι η αρχαιότητα.. και όχι ο μεσαίωνας. Μην προσπαθείς να πλήξεις οτιδήποτε ελληνικό με μισές γνώσεις. Και όπως ξέρεις η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας. Πιάσε τα πράματα με τη σειρά και μη βασίζεσαι σε κάποια γεγονότα των τελευταίων 200 ετών.. και προπάντων μη πιστεύεις σε πλαστές πληροφορίες που υπάρχουν σε βιβλία των Σκοπιανών και που γράφτηκαν για να μπορέσει να στηριχτεί πάνω σ΄αυτά η ανθελληνική προπαγάνδα.. Τέλος.. φτάνει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.