Ανοικτό αφήνει η Κομισιόν το ενδεχόμενο να ζητηθεί από τη χώρα μας να επιστρέψει ευρωπαϊκά κονδύλια που έχουν διατεθεί για συγχρηματοδότηση της ανακατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής από Έδεσσα προς Φλώρινα και Κοζάνη, στη Δυτική Μακεδονία.
Η είδηση έρχεται ως αποτέλεσμα γραπτής ερώτησης του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλη Τρεμόπουλου, που είχε φέρει στο ευρωκοινοβούλιο το θέμα της διακοπής της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Φλώρινας με την Έδεσσα και τη Θεσσαλονίκη, στα πλαίσια των περικοπών στα δρομολόγια του ΟΣΕ. Από τις 30 Ιανουαρίου, που διακόπηκαν τα δρομολόγια, στη Φλώρινα και την ευρύτερη περιοχή της έχει αναπτυχθεί ένα πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα κίνημα, με το σύνολο σχεδόν της τοπικής κοινωνίας να διεκδικεί δυναμικά την επιστροφή του τρένου. Ενδεικτικό είναι ότι την πρώτη κιόλας μέρα της εκστρατείας, τη σχετική έκκληση υπέγραψε μέσα σε λίγες ώρες το 1/3 του πληθυσμού της πόλης.
Στη γραπτή απάντησή του προς τον ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων, ο Επίτροπος Μεταφορών και αντιπρόεδρος της Κομισιόν Siim Kallas αναφέρει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ζητήσει ενημέρωση και εξηγήσεις από τις ελληνικές αρχές. Στην ίδια απάντησή του διευκρινίζει δύο σημαντικά σημεία:
* Ότι, εάν επιβεβαιωθεί η αναστολή των δρομολογίων στη γραμμή για την οποία διατέθηκαν κοινοτικοί πόροι, θα ζητηθεί η επιστροφή μέρους του ποσού από την Ελλάδα.
* Ότι, στις περιπτώσεις που μια σιδηροδρομική γραμμή δεν είναι κερδοφόρα, οι δημόσιες αρχές επιτρέπεται να συνάπτουν σύμβαση με σιδηροδρομικές εταιρείες για την εκτέλεση των συγκεκριμένων δρομολογίων.
«Για μια ακόμη φορά πρέπει να τονίσουμε ότι στις σημερινές δύσκολες συνθήκες, ο σιδηρόδρομος είναι ζωτική διέξοδος και όχι πολυτέλεια», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Οι πολίτες της Φλώρινας το έχουν ήδη αναδείξει με την πρωτόγνωρη κινητοποίησή τους, που αποτελεί σήμερα ένα από τα πιο σημαντικά κινήματα για την υπεράσπιση των συλλογικών αγαθών. Η απάντηση της Κομισιόν στην παρέμβασή μας στο ευρωκοινοβούλιο, έρχεται να επιβεβαιώσει ότι, αν δε σταματήσει άμεσα ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Φλώρινας και της Δ. Μακεδονίας η χώρα κινδυνεύει να υποστεί σοβαρό οικονομικό πλήγμα. Είναι αδιανόητο, στις σημερινές συνθήκες, να επιστρέφουμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, επειδή η κυβέρνηση και η τοπική αυτοδιοίκηση δε βρίσκουν την πολιτική βούληση να διαθέσουν κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ που απαιτούνται για την επανέναρξη των δρομολογίων».
Η είδηση έρχεται ως αποτέλεσμα γραπτής ερώτησης του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλη Τρεμόπουλου, που είχε φέρει στο ευρωκοινοβούλιο το θέμα της διακοπής της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Φλώρινας με την Έδεσσα και τη Θεσσαλονίκη, στα πλαίσια των περικοπών στα δρομολόγια του ΟΣΕ. Από τις 30 Ιανουαρίου, που διακόπηκαν τα δρομολόγια, στη Φλώρινα και την ευρύτερη περιοχή της έχει αναπτυχθεί ένα πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα κίνημα, με το σύνολο σχεδόν της τοπικής κοινωνίας να διεκδικεί δυναμικά την επιστροφή του τρένου. Ενδεικτικό είναι ότι την πρώτη κιόλας μέρα της εκστρατείας, τη σχετική έκκληση υπέγραψε μέσα σε λίγες ώρες το 1/3 του πληθυσμού της πόλης.
Στη γραπτή απάντησή του προς τον ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων, ο Επίτροπος Μεταφορών και αντιπρόεδρος της Κομισιόν Siim Kallas αναφέρει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ζητήσει ενημέρωση και εξηγήσεις από τις ελληνικές αρχές. Στην ίδια απάντησή του διευκρινίζει δύο σημαντικά σημεία:
* Ότι, εάν επιβεβαιωθεί η αναστολή των δρομολογίων στη γραμμή για την οποία διατέθηκαν κοινοτικοί πόροι, θα ζητηθεί η επιστροφή μέρους του ποσού από την Ελλάδα.
* Ότι, στις περιπτώσεις που μια σιδηροδρομική γραμμή δεν είναι κερδοφόρα, οι δημόσιες αρχές επιτρέπεται να συνάπτουν σύμβαση με σιδηροδρομικές εταιρείες για την εκτέλεση των συγκεκριμένων δρομολογίων.
«Για μια ακόμη φορά πρέπει να τονίσουμε ότι στις σημερινές δύσκολες συνθήκες, ο σιδηρόδρομος είναι ζωτική διέξοδος και όχι πολυτέλεια», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Οι πολίτες της Φλώρινας το έχουν ήδη αναδείξει με την πρωτόγνωρη κινητοποίησή τους, που αποτελεί σήμερα ένα από τα πιο σημαντικά κινήματα για την υπεράσπιση των συλλογικών αγαθών. Η απάντηση της Κομισιόν στην παρέμβασή μας στο ευρωκοινοβούλιο, έρχεται να επιβεβαιώσει ότι, αν δε σταματήσει άμεσα ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Φλώρινας και της Δ. Μακεδονίας η χώρα κινδυνεύει να υποστεί σοβαρό οικονομικό πλήγμα. Είναι αδιανόητο, στις σημερινές συνθήκες, να επιστρέφουμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, επειδή η κυβέρνηση και η τοπική αυτοδιοίκηση δε βρίσκουν την πολιτική βούληση να διαθέσουν κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ που απαιτούνται για την επανέναρξη των δρομολογίων».
Να κάνουμε αγωγή στον Ζηλιασκόπουλο και να απαιτούμε να πληρώσει ο ίδιος το σχετικό τίμημα στην Κομισιόν, διότι όταν έλεγε ότι η γραμμή είναι ζημιογώνα, όφειλε να γνωρίζει και αυτήν την παράμετρο και να την συνυπολογίζει! Εξάλλου δεν είναι λίγοι αυτή που έκαναν την σχετική επισήμανση και αυτός συνέχιζε να λειτουργεί με κοντόφθαλμη λογική!
ΑπάντησηΔιαγραφή